Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 I uken skal vi på etterkontroll med lille pia, ble friskemeldt etter 3.5 mnd med pute...kjenner det sniker seg inn på meg at vi skal på ny etterkontroll...gruer meg veldig. Håper det går bra, hadde vel ikke sluttet med puten vist de så at ikke alt va bra?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Hvor lenge siden er det hun fikk av puta? Er det en sånn "1års" kontroll? Vi var på en kontroll ved 4,5mnd alder, og da fikk hun av puta! Så skal vi ikke tilbake igjen før hun er 1år, og har begynt å bevege seg mere! Kjenner jeg gruer meg til det jeg også! Men jeg velger å tro at om hun ikke hadde vært bra, så hadde de heller ikke tatt av puta!
Hannahs-mor06 Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Dette med rtg ved 1 års alder er vel en standardprosedyre for å følge opp og avslutte behandlingen på en sikker måte. Rundt 1 års alder (plussminus) begynner jo disse babyene våre å reise seg opp, stå og gå, og det er vel denne belastningen som kan føre til at en ikke fullt moden hofte kan gå ut av ledd. Vi var på 6 mnds kontroll igår, og da ringte barnelegen inn og hørte med rtg legen hvorvidt Hannah trengte en rtgkontroll ved 1 års alder pga hofta har vært kun umoden og det beste er jo å unngå for mye stråling på disse babyene. Rtg legen sa at et frontalbilde holdt. Og da jeg spurte barnelegen om han trodde det kunne forverre seg beroliget han meg veldig og sa at det garantert er bra, Men sykehuset ønsker å forsikre seg. Så slapp av, om du ikke merker noe forandring på hofta så er det nok helt sikkert bra! går den ut av ledd vil man jo merke det på bevegeligheten! og hvis den ble friskmeldt skal det vel mye til for at den skal gå ut av ledd.. Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 hun fikk av pute når hun var 4.5 mnd..nå er hun 6.5 mnd og skal inn på rgt. er på sus. De sa at de skal ha kontroll etter 2 mnd uten pute..regner med det går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå