77modell Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg endte med KS etter en lang fødsel .....9cm opning når bestemmelsen endelig ble tatt. Har noen spm. Hvorr lenge er det vondt? Er jo så forbannet funksjonshemmet! 1uke siden min ks. når klarte dere å trille tur? Jeg klarer ikke gå særlig lamgt. Å jeg som hadde så mange planer når jeg kom hjem fra fødehjemmet! Vil jo gjør både det ene å det andre!
It's all about me Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Jeg hadde skikkelig vondt etter mitt ks. Det ble bare vondere og vondere til det hadde gått 1.5 uke, men etter det skjedde bedringen rsakt.
grå :) Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 mye skjer mellom 1. og 2. uke. etter det blir det mye lettere. uansett skal du vel ikke gå så mye tur de første ukene etter en slik operasjon og først etter 3 mnd kan du løfte tyngre elelr trene magen
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Fikk beskjed om å ikke løfte en finger før etter 6 uker. Så vidt jeg fikk løfte vesla. Det holdt hardt, for jeg har aldri hatt så lyst til å gjøre noe! Smertene forsvant etter ca 2-3 uker, og det fortsatte å være mildt ubehaglig ei uke etter det.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Jeg hadde hastesnitt etter nesten 2 døgn i fødsel. Hadde ille vondt etterpå..men etter mye prøving fant jeg ut at en liten trilletur hver dag gjorde underverker!! Det var vondt de første 300meterene men så løsnet det og kroppen kom igang. Men prøv deg frem....evt gå en runde rundt huset mens mann og baby er inne....føl deg frem. Og husk det tar tid..du har tross alt nesten vært delt i 2.
Mamma S Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Hei, jeg endte i haste KS. Hjertelyden var ikke bra, selv om jeg hadde 9 cm åpning. Han var blå og hvit i huden, og pustet dårlig da han kom ut. Ble lagt i kuvøse med en gang. Så vidt jeg husker brukte jeg smertestillende i ca 1 mnd etterpå. Hadde vondt hele tiden. Et godt tips når du skal opp/ned av stol/seng, bruk en god pute til å støtte magen med siden magemusklene er vonde å bruke. Det hjalp meg MYE så jeg ikke ble så handikappet, det hjalp også på smertene. Nå er det gått 9 mnd, og jeg kjenner litt svak prikking av og til. Er fremdeles rød. KS er jo en stor mageoperasjon!! Gratulerer med nurket og lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå