3 prinser <3 Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Har startet å introdusere min 5mnd sønn for grøt. Det er blitt en stor tålmodighets-prøve..... Han spytter bare grøten ut igjen. Prøvd med ulik konsistens på grøten. Holdt på nå en uke, og han har ikke helt fått teknikken. Noen der ute som har noen tips????
LuriTuri Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Det tok 2-3 uker før minien her sluttet og skyve grøten ut igjen. Jeg begynte med tynn maisgrøt og lite av gangen, og økte gradvis med tykkelse på grøt og større porsjon. Ga han også litt vann i mellom skjeene. Tror nok bare det tar litt tid med noen - stor tålmodighetsprøve ja...
Mamma i februar=) Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 jenta mi kunne ikke fordra grøt, helt til jeg blanda sånn frukt greie oppi. da elsket hun den=)
nutri Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Han spyttet ut alt i 5-6 dager. Så ga jeg gutten litt sviskesaft/puré på teskje først, da gikk grøten rett ned etterpå. Nå blander vi svisken i grøten, så den får litt smak.
*Isabell* Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har ikke begynt selv helt enda, men helsesøsteren min sa at i tilvennigsfasen og de første gangen, skulle jeg begynne med helt flytende /rennende konsistens på grøten og ikke så mye mer enn en teskje kanskje to første gangene. Nettopp fordi de skal venne seg til fast føde. Hun sa også at de kunne vær lurt å gi det på dagtid når hun var våken og opplagt de første gangen slik at jeg kunne følge med henne og om hun fikk noen reaksjoner, også heller gå over til kvelden etterhvet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå