StoltMammaForFørsteGang Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Ble litt bedrøvet da jeg veide meg i dag - har allerede lagt på meg 2 kg og er bare i uke 9. Må spise ofte for å holde kvalmen borte, og har ingen energi igjen når jeg kommer hjem fra jobb - hvilket betyr lite aktivitet. Håper energien kommer tilbake snart, ellers vet jeg ikke hvordan dette skal ende! Er vanligvis 52-53 kg (162 cm høg)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Det går nok bra skal du se! Husk, 2 kg er ikke så mye på deg det altså! Vekten stabiliserer seg relativt fort den!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tror ikke du skal bekymre deg, jeg. Er 168 selv, med en normalvekt på 55 kilo. Jeg er i 6 uke og spiser hele tiden. Husk på en ting nå fremover: Nå har du lov å kose deg litt ekstra! Ingen av oss har veldig mye fett på kroppen, og skulle vi blitt syke har vi lite å gå på. Kroppen trenger litt ekstra nå fremover. Prøv å spis frukt og grønt slik at du får alle vitaminer du trenger og gled deg over at du ikke har gått ned mange kilo, slik som flere her inne har gjort. Det hadde ikke vært bra for kroppen din;) Lykke til og kos deg med goood samvittighet!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2007 Har inntrykk av at de fleste ikke begynner å legge på seg før mye senere...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2007 Takk for oppmuntringer! Jeg spiser mye frukt & grønt, og har ikke dårlig samvittighet for å spise - men hadde ikke trodd kiloene skulle komme så fort.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Skal komme med en liten trøst til deg... Forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg! Og gikk ned alt igjen. Da hadde jeg lagt på meg 5 kg når jeg var i uke 12. Nå er jeg i uke 12 og har lagt på meg 2 kg. Vet at det går greit å gå det ned igjen, bare man beveger seg.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 kansje du er som meg? jeg legger på meg mye de første 5 mnd (8kg) åsså stopper det,da legger babyen på seg men ikke meg:) det går nok bra skal du se. bare spis sunt så
lotta72 har fått Anders Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Enig med de andre. Jeg legger også raskt på meg i begnnelsen, så flater det ut. Ha i bakhode at det sommerstid kan fort bli en kilo i vann også. Jeg har problemer med det allerede. Kom hjem i natt fra Bulgaria. Der var det over 30 grader. Er hoven i bena, og synlig sokkestrikk. Veier litt det også.
indianeren Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 ja jeg forstår deg. Jeg er selv i uke 6 nå . Føle jeg har fått mage allerede og lagt på meg ca 1-1,5 kg og jeg lavere enn deg.... Jeg er veldig oppblåst så kanskje det har litt med det å gjøre....for jeg spiser veldig sunt. Lykke til ivertfall!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2007 Takk for mange oppmuntrende svar. Spiser sunt men er forferdelig inaktiv, og det er nok hovedårsaken. Håper vekta stabiliserer seg litt når jeg får tilbake litt krefter og klarer litt mer enn å ligge på sofaen etter jobb. Utrolig kjedelig!
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Ikke bekymre dere!! I følge BMI (BodyMassIndex) ligger begge dere på under 20 DVS "Lett Undervekt", og da er det kanskje naturen som gjør slik atv deres kropper klarer å bære frem et barn. Ved at dere kommer opp i "normalvekt". BMI (Body Mass Index) er en anerkjent, internasjonal vektindeks, som gir anbefaling for hvilken vekt man "bør" ha. Se lommelegen.no for nærmere info....
k@ra Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Jeg la også på meg mest i begynnelsen av svangerskapet sist, og sikkert nå Er jo kvalm og småspiser hele tiden og er dessuten tynn fra før. Husker det var ca 2 kg per kontroll. De siste tre månedene la jeg ikke på meg noen ting;) Ble ganske mange kilo til slutt, men etter maaaange trilleturer og endel aerobics og spinning gikk det av;) Lykke til!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2007 Vet at jeg ikke på noen måte er overvektig, men det er likevel uvant med ekstra kilo (som sagt tidligere hadde jeg sett for meg at det skulle komme noe senere) - også ser man jo for seg hvordan det skal bli. Går nok greit, godt å høre om andres erfaringer!
Bohema77 Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 Hei håpefull! Jeg er høy og tynn, men har rast opp i vekt. Jeg er nå 9+3 og har gått opp 2,5 kg. Ikke så mye mage, bare antydning. Får kommentarer fra andre at jeg har lagt på meg på hoftene... Spiser hyppig for å unngå kvalme, og har i tillegg rare matønsker som kastes ned i fart og mengder = mer kvalme..! Heldigvis er jeg treningsnarkis, så må ut en tur hver dag- men joggeturene er nå halvert i tid og ofte går jeg tur istedet. Noen kvalme dager presser jeg meg ut til å gå en 1/2 t, og føler meg faktisk veldig bra når jeg kommer inn igjen. Det er nok mest psykisk det, for jeg går opp... Men det skal jeg jo. Håper vekten stabiliserer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå