Gå til innhold

Hrumf.. elendig på dette, jeg vet! Men hvordan gjør dere det med fast føde, og pupp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere pupp før grøt, eller etter grøt, eller begge deler?

Vi driver tilvenning nå, og har tynn tynn grøt ( så tynn at hun klarer å drikke den gjennom flaske :)

Men er så usikker på om jeg skal amme før og etter?

I går drakk hun 70 ml me supertynn grøt. Lagde en flaske med mme, blandet i malt, og en og en halv teskje med grøt oppi.

La henne kl kvart på åtte. Måtte inn å amme tre ganger enda før kl ni! Men etter det sovnet hun til kl 12 i natt.

Så hva er best å gjøre her? Er så redd å stappe i henne for mye.. Men går det an å overfore knøttet?

Vær så snill å kom med litt gode råd her, før jeg stapper henne proppfull stakkar..Burde jeg kanskje lage litt tykkere grøt da siden hun tydelig ikke ble mett? Hun virket jo mett siden hun ikke drakk mer enn 70 ml. Hadde laget 120 ml.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ikke enkelt dette nei. Men de sier vel at du skal amme først dersom du ikke ønsker at fast føde skal påvirke ammingen. Hvor mye de skal spise og slikt vet jeg ikke.

Gutten her begynte ikke å sove bedre når vi starta med grøt. Ikke før vi kom opp i et par måltider bedra det seg...

Kan vel kanskje øke mengden grøtpulver litt. Vi øka ganske fort, og han fikk ikke vondt i magen.

Han er hadde en tendens til å våkne mye en periode. Like etter leggetid gjerne. Men tror det var mest uvane. Plukka det vekk med å gi han vann, og nå har han slutta med det. Vet ikke om det er pga at han er mer mett eller pga at han kom ut av uvanen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...