Gå til innhold

Jeg var hos en fantastisk jordmor i går og hun sa at..

Anbefalte innlegg

...jeg kan ta så mange KS jeg bare vil.

Det er ingen komplikasjoner ved det å ha tatt mange KS lengre. Det var noe legene ofte skremte de med fødselangst med, for da fikk det den fødene til å tenke seg litt berdre om.

Legen jeg snakket med da jeg søkte KS på SUS sa at hvis det var KS jeg ville ha så måtte jeg tenke over hvor mange barn en ville ha for neste fødsel ville mest sannsynlig også ende meg KS når man først har tatt et.

Bullshit sa samtale jordmoren min i går. Før var det annbefalt å ikke få så mange barn når de ble forløst med KS. Men til meg sa hun" få 8 unger med KS om du vil", det er ikke lenger et problem siden vi snitter så langt nede!!!

Eneste hun sa at med vert barn burde man vente 1år xtra med å bli gravid!

Lykke til med KS alle sammen:)

Mvh

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

tror nok at det er risikabelt og ha mange ks.

Normalt er 3 ks, mer enn 3 er jo farlig på grunn av arrvevet som er ikke tåler så mye enn andre deler av livmoren. så jeg ville ikke trøstet meg med det din jordmor sa, fordi det er du som få slite med smrtene og arret og ikke hun.

lykke til :-)

Husk at for hver gang de snitter på livmora, så blir det et arr... Og dette arrvevet gjør at livmora får en svakhet i forhold til senere fødsler.

Det er derfor man ikke anbefaler å ta mange ks, og med mange mener jeg over 4. Det er derimot ingenting som tilsier at dersom man har et ks, så blir det ks neste gang også. Det er det jo mange beviser for:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...