jordbærsjokolade Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Det har jeg gjort i og med at jeg fikk beskjed om å gjøre det av jordmor på sykehuset. men jeg syntes det er så fælt å vekke henne når hun sover så godt. Men det skal sies at hun spiser godt når jeg vekker henne da..
suseduse Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 har aldri hatt det problemet, skulle ha mat hver time, men fikk samme beskjed jeg og...
mayaya Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 PS. Barnepleierne sa at ungen bestemte selv, til meg da... Tror det varierer veldig hvilke råd man får.
Løvemamma til 2 prinser c",) Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Fikk samme beskjed på sykehuset, og følte bare ubehag med det.Jeg ble stressa, trøtt og grinete og det samme ble ungen. Slutta med det etter ca en uke hjemme, og da ble alt så mye bedre for både mor og barn:)
*ønsker nr 2* Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 aldri vekt min lille om natten sånn.. sovr han så sover han, kan ikke vekke han da.. men han våkner av seg selv, fra alt fra 4 til 8 timer etter forrige amming... da er han sulten så sover han litt igjen... har du et barn som sover om natten, la det nå gjøre det, om det ikke er noe som tilsier at du skal vekke henne, som slapphet(pga gulsot), dårlig vektoppgang osv....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Nei, aldri gjordt! Fikk beskjed på sykehuset om at man vekker ikke barn som sover. Og hadde jeg fått den beskjeden så hadde jeg alikevel ikke vekket henne som nyfødt. Søvn er faktisk viktigere enn mat for disse små (så lenge de er friske og spiser til vanlig). Dette styrer babyen din selv ) Lykke til med den lille )
Divinity Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk beskjed fra barneklinikken å vekke henne hver 3.time hele døgnet frem til hun var en uke gammel. Det var fordi jeg hadde/har overflod av melk, + at hun kunne sove 8 timer for så våkne ihjelsulten. Så når hun var 2 dager gammel, glemte hun å puste under et måltid for hun var så sulten. Endte med at hun ble helt blå og tett, plutselig stod det 1 helikopter, 2 sykebiler og en redningsbil i hagen vår :S Så for å venne magen hennes til gjevnlig tilførsel av mat, skulle vi vekke henne et par dager. Etter en uke våknet hun selv etter 3 timer. Nå spiser hun hver 3. time på dag og 4-6 time på natt
Lille søtnos Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ville ikke ha vekket babyen dersom baby har normal vektoppgang og ikke er syk. Det kan jo ødelegge hele nattmønsteret, for hele familien. Vær heller nøye med å gi nok mat resten av døgnet, så går det nok bra.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk ingen sånn beskjed og vekket heller ikke...i starten våknet han av seg selv ca hver 4. time om natta. Så gikk han etter hvert over til å sove 7-8 timer i strekk
Kondis som en murstein Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Nei, vi fikk beskjed om det motsatte!!! Ikke å vekke henne! Så sant hun la godt på seg... Jeg hadde endel melk, men da bare pumpet jeg og frøs det ned...
Learning to fly Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Viss barnet er født til termin så trenger man ikke vekke hver tredje time. Men bør ikke gå mer enn 4-5 timer mellom hver amming. Det stod i brosjyren jeg fikk fra Haukeland Sykehus. Dette har jeg forholdt meg til , utenom nattestid, da får han sove så lenge han vil. Og han får masse skryt av helsesøster, er tre mnd nå.
Gjest lilinn Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 dette skal vel kun følges hvis barnet ikke legger på deg normalt, hvis d gjør d så la de følge sin egen søvn og mat rytme. Mine to har aldri spist mer en 1-2 ganger i løpet av natta:)
jordbærsjokolade Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ringte føden en gang til jeg, og da sa jordmoren igjen at jeg burde vekke hver tredje til fjerde time. Så da bare fortsetter jeg med det:)
Fisk med CV Skrevet 19. juni 2007 #15 Skrevet 19. juni 2007 Jenta mi raste ned i vekt på sykehuset, og var kjempeslapp. Hadde hun fått regulere søvn/matinntak selv hadde hun nok sovnet inn, så jeg måtte vekke henne hver tredje time. Når hun begynte å legge på seg igjen gikk vi over til selvregulering.
Nye sprell Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 Siden du har fått beskjed av jordmor om å vekke, er det helt sikkert en grunn til det. Noen barn har av ulike grunner behov for litt hjelp til å få nok mat i begynnelsen. Vi måtte også vekke gutten vår for mat i begynnelsen. Etter noen uker sluttet vi på natten, og senere på dagen. En god "bivirkning" av nattamming er at det øker melkemengden!
jordbærsjokolade Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tror det bare var noe de generellt gikk ut med, at man skal amme så ofte altså. Datteren min spiser og spiser dagen lang hun, og fra i går til i dag hadde hun lagt på seg 60 gram, litt stolt da:)
kajak&Daniel Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Da tror jeg i så fall de er veldig uenige om hva man skal gå ut med generelt.. For jeg har aldri hørt at man bør vekke de. Jeg har aldri vekket daniel. Han våkner når han er sulten.. Hvis han hadde hatt dårlig vektoppgang, så hadde det selvsagt blitt noe annet, men ellers ser jeg ingen grunn til å vekke de stakkars små...
jordbærsjokolade Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fødte på Ahus, mulig de har forskjellig praksis på forskjellige sykehus. Det er jo litt dumt, det burde jo være like rettningslinjer for alle sykehusene!
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk beskjed om å vekke, hvis det gikk mer enn 4 timer. Men min var født tiden og derfor MÅTTE ha mat hv. 3-4 time. Jeg trengte egentlig ikke å vekke henne, da hun som regel våknet før vekkekl. ringte. og fra hun var 3-4 mnd, sover hun hele natten.
klar for 3? Skrevet 19. juni 2007 #21 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk beskjed om at barn som var under 2800g da de ble født skulle ha mat hver tredje time natt som dag. Jeg vekket gutten min. Da han kom opp i 3000g kunne jeg la ham regulere det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå