Gjest Lenchen Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Kan vi farge håret, noen som vet? Inneholder det skadelige stoffer??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 herregud for et teit spørsmål! selvfølgelig kan du jo det!!du følger meg ...
april d. Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg spurte legen min om dette, og hun sa at det kunne man, såfremt en ikke gjorde det veldig ofte. Permanent hårfarge inneholder jo sterke kjemikaljer, men det er veldig lite av dem som går over i blodstrømmen, så de går greit. Jeg føler meg litt ufiks for tida uansett, så det hadde vært kjipt om jeg måtte gå rundt med ettervekst i tillegg.
k@ra Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har hørt begge deler. Mener jeg leste sist jeg var gravid at det kunne være skadelig, men spør du en frisør sier ikke de det ihvertfall. Ikke noe bra svar;) sorry.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 I følge jordmor Siri von Krogh: Å farge håret er helt ok selv om du er gravid. De stoffene som brukes i dag er ikke skadeleg. Fordi håret også påvirkes av hormonene, reagerer ikke alle slik de pleide på hårfarge eller permanent. (svangerskapskalenderen)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Hvis det var farlig å farge håret, hadde alle frisøører vært sykmeldt fra første graviditetsdag. De dunster jo disse stoffene hele svangerskapet sitt.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Det er vel for pokker ikke noe teit spørsmål?! La vær å svare da vel, hvis du ikke har noe vettugt å komme med.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 jeg farget håret på ei venninne da hu var gravid, og det ble IKKE bra.. skikkelig blast, og fargen ble ikke riktig.. så selv kommer jeg til å vente til ungen er ute før jeg farger håret igjen
jente08&jente2010<3 Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 les mitt innlegg over om hva som skjedde igår da jeg farga håret dere jenter...
Labambie Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 sånn er det med hjemmefarge uansett da.. det blir sjelden så bra som man kanskje tror av pakken. dette pga at de er veldig mye sterkere enn frisøren sine farger. de er laget for å passe alle,men passer kanskje 10% av befolkningen. Halvparten av fargejobbene i en frisørsalong er korrigering av folk som trodde de kunne gjøre det hjemme. Og det er ikke skadelig å farge håret når man er gravid, men ja, fargen kan avvike noe i forhold til normalen. Men jeg har aldri sett det skje. Jeg måttet slutte fra første svangerskapsdag jeg da,om det var farlig.. Selvsagt er jeg litt mer forsiktig når jeg blander osv. Men det er meg da, som må gjøre det flere ganger pr dag. Dere som gjør det en gang hver 6.uke,har ikke no å si.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Det finnes gode permanente hårfarger på Helsekosten også . Disse har ikke alle de ekle kjemikaliene som mange av de "vanlig-butikk" fargene har , og de er ikke dyrere heller !! Jeg bruker en mørkebrun farge , den lukter lakris .. men jeg sitter med den en time . De trenger ofte litt lengre tid disse naturlige hårfarge greiene . Slipper iallefall stygg ettervekst og håret blir veldig blankt og mykt : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå