Gå til innhold

Hcg

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid for 5 gang, har ett barn.

Fikk tatt hcg uke 5 akkurat el. ev.t 5+ 1 og den er 3565.

Er det normalt? Kontordama sa at den var forhøyet, og at jeg er gravid.

Men det vet jeg.

De vil ikke ta den igjen, selv om jeg påpekte at det er vel stigningen som er vel så viktig å få sjekket?

Nå er jeg mye mer nervøs enn før, og synes ikke jeg får den oppfølgingen jeg trenger selv om det står i journalen min fra sykehuset at jeg skulle få det.

Velger å være anonym nå.

Fortsetter under...

Hei på deg!

Gratulerer med graviditeten :-) Skjønner at du er redd... Dårlig gjort å ikke gi deg oppfølgingen du trenger dersom du har blitt lovet dette!!! Ikke gi deg!!

Her er en oversikt over hcg-nivåer i løpet av den første tiden som gravid:

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Hvis du ser så er en verdi på 4000 vanlig rundt 24 dager etter eggløsning, dvs. når man er omtrent 5+3. Din verdi høres derfor helt perfekt ut spør du meg :-) Ellers står det i boken "Klinisk Kjemi" at man i uke 5 kan forvente alt mellom 80 og 3000. Så, nok en gang: gratulerer :-)

Lykke til videre!

Gratuler med graviditeten!! Tror ikke du har grunn til bekymring rundt hcg nå - det høres helt perfekt ut!!

Men - er du fortsatt bekymret og synes du får dårlig oppfølging, så stå på videre - mas deg til bedre oppfølging - det har du krav på! Dette er desverre ikke alltid går av seg selv, så det eneste som nytter er å presse på selv....

Lykke til videre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...