Gå til innhold

Og så var det uke 26 jentene da.... :)

Anbefalte innlegg

Æsj... Gyn hadde nok rett. Ny kontroll på fredag, og da regnet hun med at slimhinna var fin, slik at vi kunne få innsetting på tirsdag neste uke. Det var litt (mye) nedtur. Men vi som er her ligger vel godt an til å vinne verdensmesterskapet i venting og tålmodighet, så da får jeg bare fortsette å knaske mine små blå piller og vente på fredagen.

Da er jeg vel egentlig ikke lenger "offisielt medlem" av uke 26 gjengen, men jeg ligger jo rett bak dere i løypa da... Og heier veldig på dere alle sammen!

Fortsetter under...

Usj, tida går tregt nok fra før. Ekstra dager trenger vi ikke! Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og spise piller som en helt, så blir slimhinna som den skal og eggene kommer seg på plass. Også eser du ut som en ballong og får en rød, skrukkete skrikerunge 9 måneder etterpå ;-)

Ophelia, jeg joiner deg tirsdag i uke 27....Slimhinna var bare på 6 mm så da var den for tynn til innsetting på fredag:-( Men jeg må si all ros til Haugesund, de har sommerferie fra neste uke og sa at vi måtte avbryte å gå igang igjen på neste mens...Jeg snakket endel med sykepleieren og ho syntes så synd på meg fordi jeg har vært så uheldig. Jeg ventet på telefonen i ti minutter mens hun overtalte både lege og bioingenør til å ta meg inn til uka:-)))))

For noen fantastiske mennesker de er der oppe!! Helt utrolig!!!

Så da er det egentlig bare opp til mine egg å klare seg så blir jeg ruger litt etter dere andre, men håper jeg får være med i gjengen allikevel;-)

Da er jo meg og deg Ophelia helt likt, spennende!!

Klem fra

Så hyggelig med følge, Emilia! (Misforstå meg rett. Selvfølgelig kjipt for deg. Men det er alltid godt å være flere i samme båt.) Og for en fantastisk service fra Haugesund!! Når du har slike gode mennesker til å hjelpe deg går det helt sikkert bra!

Da var egguttaket overstått, og det gikk bra :-) Fikk ut 13 egg, og der var nok liv i svømmerne idag, så nå er vi lykkelige :-) Mannen min ble så glad da han fikk beskjeden, at han måtte feire med en softis, mens han ventet på meg. Nå er det bare å krysse fingrene for at de befrukter seg og deler seg fint, så blir det innsetting av 2 gullegg på fredag. De ville sette inn 2 nå, siden vi hadde vært så uheldige så langt, og det vil vi mer enn gjerne :-) Denne gangen skal det gå! Krysse fingrene for oss alle her!

Annonse

7 av eggene hadde befruktet seg, så nå må de bare kose seg og dele seg fint før innsetting på fredag :-)

Har ellers hatt det bra idag, men fikk plutselig en liten nedtur. Fikk akutt vondt bak ved hoften, en intens smerte som ikke ville gi seg. Begynte å kaldsvette, og fant ut at det vare like greit å ringe klinikken. Fikk beskjed om å komme med en gang, men de fant heldigvis ikke noe spesielt. Måtte bare reise hjem og ta livet med ro. Er litt bedre nå, og håper det gir seg før innsetting på fredag... Krysser fingrene for det!

Går det bra med dere andre?

Hvordan går det med dere alle sammen? Fra i dag er dere vel rugere alle sammen? Unntatt meg og Emilia... Jeg har vært på ny ul i dag. Slimhinna har ikke blitt tykkere siden mandag, så nå begynner jeg å bli litt redd. Blir spennende å høre hva de sier når de ringer fra Porsgrunn litt senere i dag. Er veldig spent på hvordan det har gått med deg i dag Emilia!!! Håper alt går din vei! Skal holde fingrene krysset til du gir lyd fra deg!

Ha en riktig god helg alle sammen!

Jeg fortsetter denne tråden jeg... For nå har jeg fått telefonen fra Porsgrunn. Selv om slimhinna ikke var blitt tykkere, blir det innsetting på tirsdag! Jeg skal øke dosen progynova frem til da; blir slimhinnen tykkere er det kjempe bra, men det er ingen krise om den forblir som den er heller.

Så da håper jeg at jeg fra tirsdag av ruger på to flotte gullegg!

Så gøy Ophelia...:-)

Med meg gikk det ikke så bra. Slimhinna var bare 6,7mm så da var det over og ut for denne gang. Utrolig kjedelig, hadde virkelig gledet meg til å bli ruger igjen. Skal si det er tungt dette her...Er så utrolig lei meg nå...Det er så masse opp og ned turer i dette gamet her, er sliten allerede:-(

Men får bare se fremover og håpe det går bedre neste gang, blir vel innsetting i uke 32 tenker jeg...Føles som en evighet til men det går vel fort nå som det er sommer.

Nå skal kroppen min få en velfortjent pause fra hormoner og jeg skal prøve å nye sommeren...:-)

Lykke til alle sammen, Håper dere alle er inne på gravide slitere om to uker...Så skal nok jeg komme dinglende etter om et par måneder...:-)

Emilia,

Det var trist å høre at slimhinna ikke var tykk nok.... krysser fingrene for at alt ordner seg for dere rett over sommerferien.

Ophelia,

Lykke til på tirsdag! Det blir spennende!

Jeg har blitt ruger på to 6-delte gullegg idag! De sa at de hadde delt seg litt sent, og hadde ønsket at de var 8-delte, men krysser fingrene for at det skal gå bra likevel. Har vært helt utslitt idag, så sofaen har vært god. Sliter med en drøy sommerforkjølelse også, og den skulle jeg gjerne ha vært foruten. Nå tør jeg så vidt å hoste ;-) Redd for gulleggene inni der....

Det blir lange og spennende uker fremover - god helg alle sammen!

NEI! Emilia, det var ikke dette du skulle få høre i dag! Jeg hadde gledet meg sånn til at vi skulle slå følge!

Det er ikke så~å lenge til uke 32, men det hjelper vel ikke akkurat å si det heller. Jeg vet akkurat hvordan jeg ville følt det hvis det var meg som fikk den beskjeden i dag... Jeg føler med deg! Håper dere klarer å nyte sommeren, og at alt klaffer neste gang.

Og gratulerer med to egg inn i dag, Babyønske! Om 14 dager har du fasiten! Håper bare fasiten har rett! :)

Annonse

Var egentlig uke 25-jente jeg, men måtte gå 5 dager lenger på puregon, så da vippet jeg over til denne gjengen:-)

Hadde egguttak fredag i uke 25 (vondt!) og fikk ut seks egg, hvorav fem ble befruktet og 4 bra nok til å "ta vare på". Av de ble ett satt inn forrige mandag uke 26 og 3 lagt på frys. Så da er det vel rugedag 7 i dag. Jeg vet ikke, har en litt dårlig følelse. Har mye endometriose, bl.a i den ene egglederen som derfor er væskefylt og kanskje i følge lengen kommer til å "tømme seg" og skylle ut egget. Men det er vårt første forsøk så tar det ikke så tungt om det ikke går:-) Mannen er allerede overbevist over at jeg er gravid da, han "føler det bare". Og svigermor lar meg ikke løfte en finger, hehe.

Masse lykke til til dere andre, krysser fingrene for alle sammen!

Hei Bebe:):)

Så kos at du vippet over hit da;) Ja, det var vondt å ta ut egg..., jeg gjorde det sist ovsdag, og fredag satt dem inn igjen. Fikk ut 8 egg, hvorav det bare ble 2 igjen til sist som vi da satt inn:) Det ene av A kvalitet og det andre av c kvalitet.. Dette er mitt første IVF forsøk også..., men jeg håper sååå at det lykkes. Vet ikke om jeg klarer å få skrapt sammen nok penger til et event nytt..Jeg er på rugedag 4 jeg da. Og i dag har jeg fått en mørk ring rundt brystvortene!! Og kjempeøm. Kan jo være innbildning da.Har endel mens- lignende smerter som jeg har hatt siden utaket, men det er visst vanlig har jeg skjønt!?? Lykke til da du;) Blir spennende dette her!! KLem

Hallo

er nå på rugedag 8 og fortsatt går det bra. Har ikke tenkt så mye på det, men både igår og idag så tenker jeg voldsomt. Skal ta test på fre og det er nok derfor. Litt irriterende å tenke sånn, for jeg kan jo ikke gjør noe fra eller til:) Noen fler som skal teste på fre?

Endelig er første del av pinen over. Var temmelig spent i dag! Men to av våre tre egg hadde tint fint, og jeg ruger nå på to gullegg! HURRA! Det ene var av topp kvalitet, det andre kunne vært bedre... Men jeg velger å tro at de blir til gull begge to! Så nå er det nye dager med spennende venting!

xxx jenter! Lykke til med testing etterhvert!

dolly29: Jeg og skal teste på fredag så da er vi ihvertfall to. Det er jo egentlig bare rugedag 11 så det er vel egentlig litt tidlig? Men forstod det var siste dagen i haugesund før ferien og at det var derfor vi skulle teste da.

nanna71: Har hatt mye menssmerter jeg og, velger å tro at det er ett godt tegn! Er forøvrig øm i puppene og småkvalm, men det kan jo like gjerne være progestanen/psyken som noe annet.

Bare RD 8 ennå føles som en evighet til fredag

Jeg klarte ikke dy meg. Testa i går, RD 9... Herregud er fortsatt helt skjelven... Den ble POSITIV!!!!!!!! Tør ikke helt å tro det er sant, men en positiv test er en positiv test, sant? Selv om det er tidlig. Ingen sjans for at HCG-sprøyta sitter i i 14 dager?

Tusen takk! Men ble litt usikker nå, på om det var for tidlig. Otrivellen sitter visstnok i i MINST ti dager og ikke maks ti som jeg trodde. Har egentlig testdag i morgen så vi får se hva resultatet blir da. Håperhåper det fortsatt er positivt!

Akk dette er lange dager... er på rugedag 9 og helt utslitt i hodet etter all grublinga. Studerer truseinnlegg, pupper og livmortapp, kjenner etter kvalme, svimmelhet, tretthet, stikninger osv. Syns formen endrer seg fra time til time så optimismen svinger fra helt på topp til ikke-eksisterende hele tiden.

Tror jeg må bite i gresset og ta en test i morra, el-sprøyta er vel ute av systemet etter 14 dager?

Da begynner endelig nyheten å synke inn hos meg iallfall, men det føles helt merkelig å være gravid...:) Tok min andre test i dag, som fortsatt var veldig positiv, og ringte til haugesund som ga meg termin 18 mars og ul-kontroll om ca 3-4 uker.

Oh'rly jeg tror nok du kan teste i morgen uten å tenke på hcg-sprøyten iallfall. Vet godt hvordan du har det! Hardt å vente, he he. Krysser fingrer for blått kryss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...