Gå til innhold

Jeg lurer på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen her inne egentlig tenker over det de skriver før de poster innlegget/svaret? Anyone? Virker ikke helt sånn akkurat...

Ta tråden "barn i vogn" som mamma til en stor og liten en har starta. Tråden handler om hvorvidt det er bra for barnet å legge teppe over vogna når man er ute og triller. Meningene varierer fra at alle har rett til å gjøre akkurat som de selv vil siden det er deres barn, dermed er det greit å henge hva som helst over vogna, til at enhver form for tildekking - helt eller delvis - er synonymt med barnemishandling. Og så kommer noen helst hysteriske og påstår at "ja, da driver jeg med barnemishandling jeg da, siden jeg henger et helseteppe halvveis over åpningen?" Hvorpå andre svarer "ja, da er jeg også barnemishandler"....

Og så konkluderer man gjerne med at "alle vet selv best når det gjelder ens egne barn". Yeah right. Elendig argument. Så hvis jeg mener at 3-åringen min har godt av å få ris på blanke messingen og bindes fast til tripp-trapp-stolen med håndjern når vi spiser middag (eneste måten å få henne til å skjønne at hun skal spise) så er det helt greit? Jeg vet jo best ang. mitt eget barn...

Og det fineste av alt er at det samme mølet kommer igjen i tråd etter tråd....

Det har jo forsåvidt en underholdningsverdi, men herregud da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget mitt er: ser dere virkelig ikke hvor tåpelig det hele er? Hvorfor i alle dager kan man ikke omsette "bruk sunn fornuft"-frasen til praksis??? Både i virkeligheten og her inne.

Skrevet

Det de fleste skriver er at man må bruke sunn fornuft... Det med barnemishandlingen skrev de vel for å sette det veldig på kanten, noe som de fleste syns innlegget til "mamma til en stor og en liten" var.

Men syns ærlig talt også folk burde tenke seg om to ganger før de poster et innlegg av den karakter... Trodde dette var en side hvor man kunne få hjelp og råd av andre mødre, ikke henge ut dem som gjør ting litt annerledes enn deg selv.

Skrevet

Men hvis "sunn fornuft" varierer fullstendig fra person til person, så er jo litt av poenget borte, eller hva? Hvis gjør nøyaktig som en selv ønsker og mener er best til enhver tid så kan en vel ikke påberope seg å bruke "sunn fornuft" av den grunn...

Skrevet

Jeg må si jeg er sjokkert over hvor mye kjeft man kan få her inne,orker ikke svare på de innleggene. Vet ikke om det er mange unge og uerfarne her inne,men måtte vel være bedre å bruke all den tida det tar å henge seg opp i alt det "gale" andre gjør på noe som er positivt. Nei la alle feie for sin egen dør,tror de aller fleste gjør så godt de kan og er det noe som er helt på kanten må det kunne gå an å si ting på en saklig ok måte istedet for å kjefte og henge ut. Burde holde seg til kranglesiden da. Nei la denne siden være for de som trenger gode råd og veiledning,blir til slutt sånn at man ikke tør spørre om noe...

Skrevet

Enig med mamsen til silje.

Men så mener jeg også at man må få skrive det en tenker på og lurer på her inne, og en diskusjon er som oftest bare bra (selv om det har kommet litt vel mange fra den kanten der som ender opp i krangler.) Kanskje best å ta slike diskusjoner på feks Krangle?

Skrevet

Og forresten, sikkert ikke alltid jeg heller tenker så godt i gjennom svarene mine, selv om jeg ikke har svart på akkuratden tråden det er snakk om her.=) Blir man engasjert og provosert så er det mye som kan komme frem=)

Skrevet

Det er sant,fort gjort å gi et svar som ikke er helt gjennomtenkt. Og en diskusjon er jo bare sunt så lenge den er saklig og ikke tar helt av:-D

Skrevet

Hehe, hadde diskusjonene her inne enda holdt seg saklige og ikke tatt av... det tilhører sjeldenhetene :)

Skrevet

Hæ? Hva mener du? Har ikke sett en eneste diskusjon som var utenom sunn fornuft her inne jeg.........

:-p

Skrevet

Husk at "sunn fornuft" og "saklig diskusjon" ikke er det samme... skal sannelig godt gjøres at BEGGE faktorer er til stede i en og samme tråd på dette forumet, mayaya... hehehe :)

Skrevet

Skal godt gjøres at én av faktorene er tilstede gjennom HELE diskusjonstråder her på forumet :P

Skrevet

men alikevel henger vi nå her, da... :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...