Gå til innhold

Hvor stort skal fosteret være nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd forrige uke pga blødning (blør fortsatt litt mørkt/brunt blod). Fikk se at hjertet banket på den lille. Det var godt så å se!!:) I følge mensen skal jeg nå være i uke 8, men han på ultralyden mente jeg var i uke 6 (7 nå). Fosteret var bare 3,5 mm langt. Så leser jeg på denne "fra uke til uke"-siden her at på denne tiden skal fosteret være mellom 4 og 6 mm... Grunn til bekymring? :S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fosteret mitt er 6,2 mm og jeg er 6+3 dager ifølge legen min. Men størrelsen kan jo variere fra foster til foster, så om du fremdeles er bekymret ville jeg ringt og spurt om du kunne fått enda en UL i og med at du fremdeles blør. Jeg ville også bedt om en blodprøve for å måle HCG (da må du opp et par dager etterpå for å ta en ny blodprøve for å se om det har steget)

 

Lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 7 og da var embryoet 10 mm. Hvis du går inn på www.babyverden.no og klikker inn på "uke for uke" får du se hvor stort embryoet og etterhvert fosteret normalt er i de ulike ukene. Finnes unntak på dette som overalt ellers. Sa gyn noe som gjør at du er bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går, fosteret var da 19mm og jeg er 8+5..

 

Jeg blør også enda, men fikk beskjed om at det var 98% sjanse for at fosteret klarer seg.

 

Men er du bekymret ville jeg heller ha kontaktet lege/gyn en gang for mye :) Ikke kjekt å gå å være bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...