Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hei alle ventende mammaer! Jeg er akkurat kommet inn her... 4+1 he-he..veeeldig forventningsfull Vi holder på å bygge hus og de siste ukene har jeg holdt på med å beise huset... Kan jeg fortsette med dette tro? Jeg står jo ute i frisk luft... Noen som vet hvor jeg kan lese litt om dette?
nora33 Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Heisan.. vi har pusset opp huset og jeg har gjort ting der jeg har hatt god lufting men også brukt maske.En skikkelig en man får kjøpt hos fargehandel,mot kjemikalier... Ta litt nå og da,det gjorde jeg.....jeg hadde,og har,laaaa aaaange spisepauser Lykke til!!!
mamsen å lillegutt Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 jeg ville ikke ha gjort det. det er fostere som tar skade av gassene og ikke du,... men vet ikke hvor store skader fostere kan få,.. det er derfor legene ikke annbefaler å male å holde på med sterke vaskemidler og ugressmiddel... jeg vil ikke ha gjort det,. men det må du selv avgjøre,... (det er et liv der inne)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg spurte legen min om akkurat det i dag, og han sa at så lenge det var ute, og litt trekk, så var ikke det noe problem. Men for all del, unngå å male inne med oljemaling. Det var hva han sa til meg, så jeg har tenkt å male hus i sommer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 jeg ville latt være... og det av to grunner. Det kan skje påvirkninger, men det kan godt ikke skje noe. Men om noe skulle være galt, så ville jeg ikke ha hatt den tanken bak hodet, enn viss det var den malinga jeg absolutt skulle gjøre... Det skal mye til i friluft, og det kan være at en baby er laget "feil" uansett hva man gjør. Men man berger sin egen psykiske helse... Men for all del...ikke bli engstelig for det som er gjort... tenk hvor mange som er gravid uten å vite det og har seg ei skikkelig fylla... Det viktige er å sikre seg at vi videre er bevisste!
linevims Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Tror jeg hadde latt det være. Jeg aborterte selv etter å ha vasket hytta med kraftvask en gang, men det kan jo ha vært tilfeldigheter og andre årsaker. Aborterte også en annen gang, få dager etter intens spraying med insektsmiddel, var samtidig svært uroet når dette ble gjort og hadde sjauet med et tungt løft. Men jeg er vel tilbøyelig til å tenke at det må være en sammenheng...
linevims Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Må få tilføye at hyttevasken min gjaldt utvendige vegger, også med soppmiddel. Tror vel ikke legen det refereres til over her hadde et definitivt svar, man kan vel tenke seg at finnes faglig uenighet og at ikke enhver lege er oppdatert på ethvert fagområde.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Ja, folk få r selvfølgelig gjøre akkurat hva de vil. Dette var hva min lege sa til meg, og han er den beste legen rundt om her, så jeg velger å tro på han. Jeg har ikke tenkt å pakke meg selv inn i bomull fordi om jeg er gravid, men for all del, bare lev 9 månder med å være redd for alt dere gjør. Man blir bra paranoid av å være på disse sidene tror jeg. Det er de første 6 ukene som er skumlest, etter det er det heller vi mødrene som tar skade av graviditeten, og ikke barnet, så så lenge man er oppegående og frisk, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal være redd for alt. Kan jeg spise det? kan jeg spise datt? jaja.. er bare å holde på for min del, men jeg har tenkt å leve disse måndene også, ikke gå i hi. Men som sagt, folk får gjøre akkurat hva de vil for meg. Spurte også om løft, men før man er 6 månder på vei, så er ikke det noe problem.
januarblomst Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Må si at jeg er helt enig med innleggt ditt " queen of the road" ! Blir litt for mye hysteri rundt det å være gravid. Man leser mye rart inne her!! Får følelsen av at graviditet er en sykdom.... (men vet da heldigvis bedre) Men syns det er en veldig fin side for unge kommende mødre som får svar på det di lurer på. Veldig greit og holde seg oppdatert på det som er viktig og nyttig og vite som gravid,men la det nå ikke ta helt av med hysteriske tanker om man har tatt en kaffekopp for mye..! Eller bruker for mye hårspray...! Man skal på best mulig måte ta vare på seg selv og IKKE minst nyte tiden som gravid,derfor tar jeg meg en kopp kaffe til nå ;-)
Bondine Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Må bare skrive litt her jeg også. Dette har jeg nemlig tenkt litt på. I sommer skal jeg nemlig jobbe på en gård og vi har snakka om at det blir endel beising. Da vi snakka om det var jeg ikke gravid og jeg sa at det synes jeg bare er fint. Men nå... Jeg har ikke kommet så langt at jeg vil si det enda (7+3), men jeg kan jo plutselig ikke bare si nei uten grunn heller. Så jeg leser alle innleggene som sier at det er ok med glede fordi det hadde vært enklere for meg om det bare var å kjøre på. Men inni meg er det en liten følelse som sier at jeg kommer til å angre veldig på det om noe skulle gå galt - selv om det ikke nødvendigvis henger sammen med beisinga. Kjenner du deg igjen? Jeg og samboeren min har snakka om at han kanskje kan ta veggene og så kan jeg vinduer og andre dataljer. Der er det jo mindre beis og dermed mindre avdunsting. Dette er ute og jeg skal selvfølgelig bruke maske. Det er ihvertfall det jeg tenker nå. Kan jo hende jeg sier fra uansett. Synes også du bør snakke med faren. Kanskje du heller kan gjøre noe annet? Ble litt langt dette..... Lykke til med avgjørelsen ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Tusen takk for mange gode innspill! Dette er veeeldig vanskelig synes jeg... Har ikke lyst å være lat og bruke graviditeten som en "sykdom" for å slippe lettvindt unna. Far til barnet har fingrene fulle med å snekkere så det blir nok min oppgave å beise. Har bare halve huset igjen... Tror kanskje jeg tar sjansen, men kjøper meg ei solid maske! Hmmm..... har bare lyst å få det ferdig- da kan jeg kose meg resten av graviditeten med god samvittighet for at arbeidet er gjort og kose meg sammen med min 3 år gammle sønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå