Gå til innhold

Dagbladet (papirutgaven) idag: Saken om keisersnitt og fødselsangst!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes artkkelen i Dagbladet var veldig godt skrevet. Har fått veldig masse støtte pr sms og telefon og av gode kollegaer. Kanskje noen av de arrogante menneskene går litt i seg selv nå og tenker seg litt om før de avslår en kvinnes ønske om keisersnitt.

Annonse

Satt med klump i halsen når jeg leste saken. Rystende lesning.

Og intervjuet med overlegen på Haukeland var verst! Makan til overformynderisk holdning ovenfor kvinner i 2007 skal man lete lenge etter!!

Er glad for at saken belyses, spesielt på vegne av kvinnene som opplever dette selv.

Bambi

Han som ble intervjuet heter Per Børdahl. Men han er tydeligvis ikke alene om å være så arrogant. Jeg har vært hos to forskjellige og de hadde samme ekstreme holdning.

Den ene saken som er belyst i avisen er min sak. Nå viser det seg også at min baby ligger i seteleie og da vil jordmoren min at jeg skal opp å snakke med han som er seksjonsoverlege, og få en tredje vurdering. Men jeg orker ikke å slåss med de der oppe mer. Får jormoren min sa at de vil nok prøve å få meg til å føde vaginalt selv med min forhistorie som hastekeisersnitt, traumatisk fødsel nr to, hvor barnet også dør bare noen måneder gammel, trange bekkenmål og nå til slutt seteleie..............

Nei jeg har nå fått time til Voss og håper på mer forståelse der oppe.

Må bare også si takk for all støtte som jeg opplever å lese det dere andre skriver.........

Jeg er rystet langt inn i sjelen når jeg hører om historien din (og en del andres). Jeg ville sendt en klage til pasientombudet, fortalt historien, lagt ved kopi av avisartikkelen og sagt det du sier her.

Jeg håper virkelig at du får bedre hjelp på Voss enn ved Haukeland (hjelpe meg, så glad jeg er for at jeg ikke bor i Bergensdistriktet).

Jeg har ikke selv fødselsangst eller traumatiske historier bak meg, men det må være forferdelig å ikke bli trodd og respektert i en så sårbar fase i livet.

Lykke til, Thea1!!

Tusen takk SusyQ fordi du har engasjert deg i denne viktige saken!

Og tusen takk til dere som stod fram i avisen!

Jeg har selv en lignende historie som hun i intrvju nr.2 i dagbladet og jeg ble like dårlig behandlet av haukeland i Bergen som hun beskriver , kjenner meg så godt igjen i hvordan begge de to ble møtt av lege og jordmor på Haukeland.

Det er godt å føle at noen tar tak i den uretten som foregår på Haukeland , jeg tror ikke de forstår at det er mennesker de har å gjøre med når de snakker med gravide.Tenk å behandle oss sånn når vi attpå til har en baby i magen!!!Er det noen som burde bli anmeldt for psykisk overgrep på gravide så er det Haukeland!

Jeg er spesiellt rystet over behandlingen til hun som er sykepleier på Haukeland og har opplevd å miste en baby+ et hastesnitt.

Føler veldig med deg!

Håper at leger over hele landet og helseministeren fikk med seg historien din slik at det kan komme en lov som ivaretar den gravides psyke også.Jeg tror babyen i magen blir påvirket av mors psykiske tillstand .Du har jo også en reel grunn til å frykte for at det samme skal skje igjen.Ja jeg er bare helt sjokkert over det du opplever!

Ha det godt og lykke til videre!

Den støtten jeg har opplevd fra dere her inne er helt utrolig, tror nok på en måte at vi finner støtte i hverandre. Og jeg håper at det innlegget som var i Dagbladet i går kan være til hjelp for mange og at det setter igang en prosess som får de til å behandle vordrende mødre på en mer human måte. Alle andre som hører min historie forstår mitt ønske om keisersnitt, bortsett fra de arrogante legene......

Men i morgen går turen til Voss så der håper jeg på litt mer forståelse, selv om jeg er forberedt på å møte personell som vil fortelle meg fordeler med fødsel og ulemper med keisersnitt, ja det er endel av jobben deres å gi oss den informasjonen. Men det er like viktig at de ser oss som hele mennesker, både fysisik og psykisk. Det skulle vært unødvendig å måtte kjempe og bruke energi på denne måten. Men jeg har hatt det tøft før, og klarer vel å ha det tøft litt til. Motgang gjør en sterk, men kan også ta mye livsgnst fra en. Vi fortjener RESPEKT...

Heisann...

Jeg må også inn å si tusen takk for all støtte dere gir oss som sliter med å få ting vår vei, som Thea1 skriver vi fortjener respekt!!!!!! Jeg er den som er blitt intervjuet som kvinne nr. 2 og dessverre for å si det selv på en måte, så skal vi opp til KK igjen til ny samtale med samme overlegen :-S kan ikke si vi gleder oss så masse men, vi får krysse alt vi har å håpe på det beste. Det styrker meg positivt å få gode tilbakemeldinger og støtte fra dere alle sammen, i samme båt eller ikke. Det å bli forstått for at en ønsker ett ks av private og gode grunner, veldig godt å ha dere alle sammen her på BIM.

Håper på at de har lest artikkelen og at ting skjerpes og settes retningslinjer for alle gravide, håper for guds skyld at ikke flere må gjennom samme(unnskyld) HELVETTE for å få det de trenger... Jeg tror ikke noe skjer før slikt kommer i lyset av media og Norges befolkning ser hva som foregår der oppe...

Derfor en spesiell takk til SusyQ som tok initiativet med Dagbladet og gav oss dytten til å ta saken ut i lyset... Tusen tusen takk...

Skal informere om hvordan neste samtale går, og tenker på deg Thea1 og ønsker deg god tur til Voss og måtte det gå din vei... LYKKE TIL!!!!

God klem fra

Annonse

Hei igjen

Jeg vil bare fortelle at jeg fikk ks på voss i siste øyeblikk.Det var da full oppreising for meg etter alt styret med Haukeland kk.

Jeg opplevde at de hadde en helt annen tone på voss en i Bergen.Mye vennligere der oppe.Jeg syns dette preget alle på voss, en vennlig og god tone ovenfor oss fødende.Bare vær glad for å komme til voss, har hørt om de som har født i Bergen at de ikke fikk noen omsorg eller respekt der, og måtte stort sett klare seg sjøl.Møtte til og med en far på voss som sa de valgte å dra til voss selv om de bodde 5min fra kk i bergen ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...