Gå til innhold

Jeg er ingen smokk, hvordan løse problemet?

Anbefalte innlegg

Gutten vår er fire uker gammel og suger som en gal. Bruker over en time- halvannen på matinga enkelte ganger og på`n igjen etter en time.

Har vært hos kiropr pga kolikk og det problemet er nå løst, ingen smertelig grunn til at han skulle suge så mye. Vanvittig vektoppgang, men HS er ikke bekymret siden han var så liten da ha ble født, han er jo ikke større enn 3,3 nå.

Har forsøkt å gi ham smokk i to uker, men han er ikke glad i den.

Pappan tok over etter mating i dag og forsøkte smokken, han skrek i en og en halv time før han sovnet. Skal vi fortsette sånn? Noen som har gjort dette før? Trenger råd.

Fortsetter under...

Har du forsøkt mange forskjellige sutter? Antar at pappa'n bar barnet når han forsøkte? Har barnet en usannsynlig oppgang er det ikke noe i veien med å forsøke litt pauser innimellom, og ta ham av etter 45min. Les på ammehjelpen.no, a-å, søvnige barn, om han driver og duppespiser.

Kan du skrive opp vektutviklinga hans, og fortelle hvordan bleiene hans ser ut, og hvor mange han har?

Tusen takk for svar! Skal se på ammehj.no..

Pappaen tok ham i senga i natt etter mating, er det viktig å bære mens han forsøker?

Tassen nådde igjen fødselsvekten i løpet av den første leveuka, siden:01/6:2380

7/6: 2640

15/6:3110

18/6:3300

Bleiene er våte og det er bæsj i nesten hver eneste, gul og tynn. Han skiftes på ca hver annen- tredje time. Regner med ca 10 bleier i døgnet.

Vi har prøvd to forskjellige smokker da de andre er for store ennå. Han brekker seg av de lengste. Tar den minste til Avent ganske greit, men vil ikke ha den i lengden. Skriker og spytter ut når han skjønner det ikke er puppen.

Nå i formiddag har vi prøvd igjen, ga pupp med mye rapepauser for å unngå magevondt, tok ham av da han begynte å slite i puppen og dro ansiktet vekk (etter omtrent 40 min) Ga ham smokken. Han begynte å skrike, har skreket, småsovet og kravlet etter puppen siden. Prøvde etter en og en halv time å legge ham til igjen for å se om han virkelig var sulten, da sovnet han etter noen munnfuller, og våknet da jeg tok ham bort fra puppen. Det er visst bare for kos, men han roer seg ikke uten. Uff!

En del sugesterke barn aksepterer en lillefinger opp i ganen. Så du snur fingeren og lar fingerputen være i ganen.

En del barn plages med sure oppstøt, da hjelper det å heve hodeenden (ta et par telefonkatalover under sengebeina, legg et frottehåndkle som laken, da sklir han ikke), og det hjelper å sitte oppreist. Uten å hopse sånn...

Jeg hadde akkuratt d samme problemet med lillegutten min som nå er litt over 4 uker gammel. Jenta mi som er 4 år tok smokken med d samme, men gutten vår ville ikke ha smokk hva vi enn gjorde. Men så kom jeg over en smokk på en handletur til Sverige, som var mindre enn de vanlige jeg har sett i butikkene her i Norge, så vi kjøpte en for å forsøke d, og han tok faktisk smokken. Og etter en dag var han kjempegla i den. Den het "Rock Star Baby - RSB". Og i dag fant jeg ut at NUK smokkene for nyfødte er like små, så jeg kjøpte 2 stk av de oxo, og han tar de oxo, men er ikke like glad i dem som i RSB. Forskjellen på de smokkene han tar, og de som de selger i de fleste butikker er at tuppen har en bøy og er mindre enn de andre. Kan være at gutten din syns smokken er for stor, og trenger en mindre. Jeg vet ikke, men verdt ett forsøk kanskje ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...