Gå til innhold

Når små barn skal ta passbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en regel om at ørene skal syntes? Mins jeg har hørt det men husker ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ører skal synes, øyne se i kamera og munnen lukket. Puh!!! Vi bestilte pass i går..

Skrevet

oki hehe får sette hestehale på henne da, eller må håret henge ned å ørene syntes? hun har ikke langt hår da men mye hår forran som dekker ørene.

Skrevet

Ja, det er ikke spes lett å ta passbilder av små barn.hehe.

Skrevet

Får du ikke til å dytte det litt bak, da? Vet ikke hva reglene sier, men jer hadde ikke tatt sjansen på hårstæsj, for gudene vet om polituttene godkjenner det.. :-p

Skrevet

Det ene øret skal synes, men tror ikke begge trenger det:)

Skrevet

Hårstæsj tror jeg ikke er noe problem:) Håret er ikke veldig viktig siden det er så enkelt å forandre på.

Skrevet

Joda får dytta det vekk men ser for meg at jeg må springe frem og tilbake å dytte det tilbake. Tenkte det var lettere å bare sette det i strikk. Blir ikke så mye hårstæsj, tenkte bare håret i hestehale.

Kan høre med fotografen da, de vet sikkert det.

Skrevet

Hehe nei derfor går jeg til fotograf. Orker ikke tanken på å få henne til å sitte riktig i en sånn boks hos politiet. Ikke vise tenner,ikke smile, men ørene skal syntes, ikke hodet skeivt..hehe nei overlater den jobben til fotografen.

Skrevet

Ta bilde hos fotografen, de vet hvordan det skal være, og de tar bilde til de har det perfekte bilde. og hvis politiet likevel ikke godkjenner bilde, drar du bare tilbake til fotografen og tar nye bilder. Du betaler ikke flere ganger

Skrevet

haaret henger over mine oerer paa mitt passbilde. ingen som klagde paa det. paa smaa babyer er de foroevrig litt mindre noeye med at de skal se i kamera og ha munnen lukket ogsaa. vi tok bilde av leon da han var 3 uker. var jo umulig aa faa det til, og de godtok bildet. :)

Skrevet

Men det kom nye regler for passbilder for ikke så lenge siden. Kanskje ditt bilde er fra før det Lykkelita og Leon? Jeg måtte nemlig tilbake til fotoboksen og lukke munnen (dumme meg hadde vist tenner da jeg smilte) og pent dytte håret bak ørene mine....

Skrevet

Ja vi skal dit idag :) fant ut at det var det letteste.

Skrevet

tror det blir fotograf her også når jeg skal ha pass til knøttet. Da jeg skulle ha nytt pass tok det tre forsøk i boksen...tror faktisk fotograf er rimeligere :P

Skrevet

jeg hentet passene til baade meg og lillegutt for 1 uke siden. de sa ingenting om at oerene maa vises. kan jeg faa problemer i kontrollen eller er det ok saa lenge de har gitt meg pass med det bildet?

Skrevet

Da var det ordnet :) Trengte bare å ta ett bilde hos fotografen for snuppa satt så fint. Å det bilde ble godkjent også.

Lykkelita og Leon: så lenge politiet har godkjent det så får du nok ikke problemer. De vet veldig godt åssen bildet skal være så de hadde nok ikke sendt det med deg dersom de ikke var fornøyde med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...