Gå til innhold

kan man få diare av mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde skikkelig dårlig mage i natt, og lurer på om det kan være fordi jeg har drukket mye melk?

Vanligvis drikker jeg ikke melk, men siden jeg sliter med kvalme har havregryn med melk blitt redningen min de siste dagene. I tillegg har jeg drukket sjokomelk.

Kan dette være årsaken til mitt diareutbrudd? Eller er det tilfeldig? Vet jo at det kan være mange grunner, men tør liksom ikke drikke mer melk jeg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er vant til å drikke melk så er det helt normalt å få diare hvis du plutselig hiver innpå... Men ikke vedvarende diare, da må det være noe annet.

Da lillegutt ble født, fant vi etterhvert ut at han hadde melkeintoleranse. Siden jeg ammet, måtte jeg holde meg unna alle matvarer som var melk i. Da jeg sluttet å amme kunne jeg endelig begynne med melk igjen. Og jeg fikk diare ja. Magen min fikk et lite melkesjokk tror jeg:o) Hadde blitt fortalt av legen at det kunne skje, så jeg var forberedt.

Skrevet

når jeg var hos jm fikk jeg besjed av jm at jeg ikke skulle drikke melk, alt for mye sukker og lettere for oss gravide å få det i urinen. . melk er ikke bra i lengden..

pøs på vann jenter;)

Skrevet

Melkesukker er vanskelig å fordøye dersom du ikke produserer nok av det enzymet som trengs for å spalte det. Noen mennesker mangler dete enzymet helt, andre har bare for lite av det.

Jeg tror at mange plager vi har i dag, kan skrive seg fra maten. Og da er det utrolig mange som ikke tåler melk, men som ikke er klar over det.

Jeg vil anbefale deg å gå over til syrnet melk, og syrnede melkeprodukter. Dersom du drikker melk, feks biola, som er tilsatt de gode melkesyrebakteriene, øker du i tillegg ditt eget immunforsvar. Kokt melk er også letter å fordøye enn vanlig melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...