Gå til innhold

Sviskesaft til 6 uker gammel tass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har prøvd det mot hard mage? Ingen avføring på 2 døgn...

Kjøpt sånn fra Nestle, står til 4 mnd, men fikk tips om å bare gi litt på fingeren som han kan sutte på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mm eller mme?

Skrevet

Så lenge du kun gir mm så får ikke barnet ditt forstoppelse. Jeg vil fraråde deg bruk av sviskesaft så tidlig. Tarmene til den lille er ikke klar, og det er som sagt ikke nødvendig så lenge du kun gir mm...

Skrevet

babyer som bare får mm kan ha avføring flere ganger om dagen eller 1 gang hver 14 dag sa jordmora til meg..

så lenge de ikke er plaget med det så er det helt normalt fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Hmm.. Hva kan det være da? Han har hatt litt magetrøbbel hele tiden, men hatt avføring flere ganger om dagen. Nå er det kun tissebleier.

De tar nemlig ikke telefonen på helsestasjonen idag..arg...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Blir han veldig hard i magen, selv om han kun får mm, så prøv heller maltestrakt eller sukkervann...dette kan de nemlig få før de blir 4 mnd.

Skrevet

Tusen takk dere, jeg lar sviskeglasset stå jeg da. :)

Skrevet

Hei,

Være ops på at maltekstrakt kan gi luft i magen, masse promping som luker %¤&" og rar rennende bæsj. Det var min erfaring og jeg har hørt om andre.

Bare vær oppmerksom på det dersom du bruker det.

Vi har bruklt minifom mot hard mage. Selv om minifom egentlig brukes for luft i magen så fungerer den også for hard avføring.

Jeg begynte med sviskesaft etter 6 ukers kontrollen. Det var barnelegen som anbefalte det. Snuppa hadde hard mage. Virket bra.

Er enig i at ved mm skal egentlig ikke barn få forstoppelse. Det er heller ikke uvanlig at det kan gå en uke mellom bæsjen ved mm. Du kan jo se det litt ann...

Skrevet

Hei

Min lille gutt bæsjet med 14-18 dagers mellomrom fram til han var 6 mnd (unntatt helt i begynnelsen hvor han bæsjet mye oftere). Han fikk bare mm og da er dette HELT normalt. Så slapp helt av og ikke begynn og gi han det ene og det andre for at han skal bæsje, det er helt unødvendig.

At det fins råd om både sukkervann og mini-fom dråper (som forøvrig skal brukes med forsiktighet da det innneholder parabener så jeg her et sted) mot kolikk blir noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...