Gå til innhold

Er det greit???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år og faren gjør en del ting som jeg reagerer på..

Han lar gutten ligge på stellebordet alene når han går ut av badet for å finne klær til han.. Det har jeg ALDRI gjort!! Jeg klarer ikke slippe han ut av syne når han ligger på stellebordet.

Han lar gutten være inne alene mens han er ute å røyker. Han følger litt med han fra stuevinduet, men jeg mener det ikke er nok..

Han ligger å sover på sofaen når han har stått opp med han på morgenen, mens gutten leker rundt han.

Han sitter ved siden av gutten når han spiser, men prater aldri med han, sitter med laptopen eller avisen.. Det siste her går ikke på sikkerhet, men det irriterer meg for det!

Nå lurer jeg på om han kan finne på å gjøre andre ting også som er lite gjennomtenkt i forhold til guttens sikkerhet.

Har snakket med han om alt dette her, men han bryr seg ikke. Jeg klarer jo ikke å være tilstede hele tiden jeg heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, nei, det er ikke greit..! Å gå fra barn på stellebordet gjør man bare ikke. Sånn er det. Virker som han kanskje ikke er sin rolle helt bevist, denne pappaen der. Hva med å ta han med på neste kontroll på hs? Vil han høre dersom noen andre sier det til han, tror du?

Skrevet

Å la et barn ligge på stellebordet alene: HELT UAKTUELT

Å ta seg en røyk mens barnet leker inne.. tja.. Du går vel av og til på toalettet mens du er aleine med småen, og da ser du han ikke i det heletatt? Tror jeg hadde latt han få lov til det så lenge han holder øye med guttungen.

Det er jo forskjell på lensmanns søvn og å sove. Han har sikkert et halvt øye med gutten. Hva er du redd for at skal skje? Dersom trapper er sikret og gutten leker fint runt pappaen sin så går det sikkert greit.

Ang måltider så er jo alt relevant. Noen liker matro mens andre liker å preike. Måltider er jo ofte noe sosialt. Han burde vel kanskje delta litt i måltidet. Er enig med deg i det ja.. Men det er jo bedre at han sitter der enn at han alternativt ikke hadde vært med i det heletatt?

Du får prøve å ta det opp med han igjen og si at det rett og slett går på deres sønn sin sikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...