Gå til innhold

innvendig UL hos gynekologen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan funker det med innvendig ultralyd når du er gravid?? får du se alt du skal da?

Skal dit senere idag, og vet ikke om han har vanlig ultralyd eller bare innvendig... for å sjekke at alt står bra til, og for å se om det er flere enn en... ser man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Spørs kanskje litt på hvor langt du er (det skal jeg ikke si sikkert!!!!) men tror du ser like mye, om ikke mer, på innvendig ul!! Lykke til, blir nok kjempe moro :-)

Skrevet

Tusen takk, er i 9 uke, og gruer meg litt. håper vel egentlig på vanlig ultrayd, så slipper jeg iallefall stolen...:)

Skrevet

Jeg kom akkurat inn dørene, rett fra innvendig ultralyd:) Og du ser alt så MYE bedre enn ved vanlig UL, helt utrolig! Og det er heller ikke noe vondt.. Lykke til uansett:)

Skrevet

kommen innom fra 2 trimester. . jeg var på UL i uke 11, da var det innvendig ul. . så jeg tror ikke du får vanlig UL. det er pga av barnet er alt for lite til a det kan ses sikkelig på vanlig ul så tidlig;)

lykke til. . skal selv på UL for 3 gang idag. . .

Skrevet

Takk for gode svar, gruer meg ikke så mye lengre:) bortsett fra hvor mange han finner boende inni meg...:)

Tusen takk!

Skrevet

Håper det gikk bra med du som nettopp hadde vært der, og lykke til til deg førstegangsmamma:)

Skrevet

Jeg er 11+3 uker på vei og var på utvendig ultralyd i dag og var utrolig overrasket over hvor mye vi egentlig så.

Kunne se klart og tydelig både hode,armer og bein, og hjerte som slo.

Til og med bevegelsene så vi tydelig:0)

Legen sa jo at det er ganske lite man kan se når en tar utvendig ultralyd så tidlig og det var derfor det var såpass overraskende.

Så det er fullt mulig å se godt på utvendig ultralyd såpass tidlig.

Han sa også at man kan se om det er flere enn ett foster på slik en utvendig ultralyd.

Lykke til:0)

Skrevet

jeg har time hos gyn. på torsdag !!! Har vært litt bekymra ang no utflod,.. så jeg trenger å få sjekka at alt er ok der inne... men er veldig spent på om jeg får innvendig UL samtidig. Fikk en like tidlig innvendig UL med datteren min sist ... blir jo stas å få se småen :)

Skrevet

jeg var på innvendig UL i dag , er 6 uker i dag , går over i uke 7 i morgen. Men legen sa at det var veldig tidlig i et svangerskap og satte meg en uke tilbake, så altså uke 5 / 6 plutselig. Han fant en plommesekk , men spiren var så liten at den ikke ville synes ordentlig nok til å ses noe særlig. Så han konstanterte kjapt at den var der , men liten og sa at jeg kunne komme igjen om noen uker om jeg ønsket det .

Skrevet

iljena.

fikk du se hjerte dunke når du var på ul..?

Skrevet

.. nei .. :( var jo det jeg håpet at jeg ville få se.

Men eneste han såg var plommesekken. Han mente at jeg var en uke mindre enn jeg trodde, da blir jeg 6 uker istedenfor 7..og fosterets uke blir 5.

Han sa at det var veldig tidlig i et svangerskap, men alt var normalt. Kunne få komme tilbake om noen uker om ønskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...