baby2010? Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er så utrolig sulten for tiden!!! Jeg er ganske overvektig og en stund før vi bestemte oss for å bli gravid begynte jeg å spise regelmessig og sunnere. Dette gav sef positive utslag på vekta Jeg går fremdeles jevnt og trutt ned... Har snakka med legen og hun sa at det ikke var farlig for babyen. Jeg spiser hver 3 time og legen mente jeg spise nok mengde mat. Har nå gått ned nesten 8 kg og er selvfølgelig kjempe fornøyd...bortsett fra det lille problemet at jeg er konstant sulten Trenger jo ikke ha noe med vektnedgangen å gjøre heller, noen andre som har det slik nå under graviditeten? Spiser dere når dere er sultne? Jeg våkner ofte på nettene av at jeg er kanonsulten!! Bør jeg spise noe da? Er så usikker...vil ikke komme inn i en dårlig vane liksom... Evt. hva bør jeg spise?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Hva spiser du og hvor mange måltid for dagen?? Tillater du deg å skeie ut en gang i blant?? Hva drikker du?? Er også litt overvektig etter forrige svangerskap, og vekta bør ikke gå så mye opp i dette svangerskapet.. så tips mottas med takk Forøvrig har du vert kjempeflink som har gått ned 8 kg
3småskatter:0) Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har også problemer med ett enormt sultbehov for tiden og det er absolutt ikke skadelig så lenge en spiser noe som ikke er usunt. Det jeg tror er viktig er å spise ofte og ikke mye av gangen slik du gjør nå. Det er nok det at man spiser ofte som gjør at vi fortere blir sultne igjen. Mitt råd er å eks. spise salat eller frukt som mellommåltid... Spesielt det å spise forskjellige salater døyver endel på sultfølelsen. Når jeg har lyst på litt kvess pleier jeg å ha forskjellige grønnsaker med dipp. Syntes dette er kjempe digg og så er det jo så sunt.Dippen kan du lage selv også. Tror også at det skal være lov å skeie litt ut også av og til. Det er ganske mange som sprekker nettopp fordi de ikke skeier litt ut innimellom. I tillegg så vil jeg anbefale å ta omega 3:0) Lykke til videre:0) Klem:0)
Erisa* Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er også sulten hele tiden, må spise hver tredje time, ellers blir jeg kvalm. Eller sulten og sulten, det er egentlig kvalmen som bestemmer.. Men det var sånn før kvalmen kom også. Jeg spiser mange brødmåltider om dagen, med magert pålegg med tomat eller agurk. Spiser ikke så mye om gangen. Har ikke lagt på meg noe særlig enda, er 9+4.Har gått opp et kilo eller så, men puppene har jo vokst noe voldsomt:) Hyppige, små, sunne måltider er kjempebra både for deg og kroppen når du er gravid, (ellers også..), så spis når du føler for det, men begrens heller mengden! Lykke til:)
baby2010? Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Takk for svarene Jeg spiser hver tredje time, så det blir....5 måltider pr dag. Jeg liker jo nesten ingenting drikke!! Så det er vann jeg drikker, kjedelig som fyy....men sunnt heldigvis! Jeg spiser "vanlig" pålegg på, ikke sånne magre produkter og grovbrød. Til frokost har jeg rugfras o.l Tror det viktigste er å spise regelmessig. Jeg skeier ut ja I går hadde jeg chips og is, hihi! Verste med å skeie ut er at jeg blir dårlig i magen med en gang! Så sånn som i dag frister det ikke til gjentakelse....selv om jeg skal love dere at det kommer til å skje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå