trying og kaisa elisebet Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 har nokon nokre gode råd mot kvalmen?? har vært kvalm siden fredag, men fekk ikkje positiv test før i går..men er så kvalm. spesielt om morgen og kveld, noko som er nytt for meg når eg går gravid er å vakne på natta av kvalmen,lite kjekt. håper nokon har råd
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 ikke for og være ekkel, men det følger som regel med, dessverre. Min erfaring er at det eneste som hjelper- somregel vaffal...er og komme i uke 14, sånn ca... Jeg er bare glad at jeg slipper og ha det slik som se som faktisk spyr tr x antal ganger til dagen slik at de må få næring på sykehus. Ellers så går det jo an og prøve de vanlige tipsene: spis lite og ofte, drikk mye vann, spis kjeks og vann/te før du står opp. Stresser du eller ikke hviler når kroppen forlanger det så blir kvalmen ofte verre.Du får trøste deg med at kvalme er en veldig uskjyldig og liten bivirkning av det og være gravid. lykke til
trying og kaisa elisebet Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2007 ja eg veit..har hatt desse 3 mnd 3 ganger før ( 1 endte i ma), men har faktisk gløymt kor kvalm ein faktisk kan bli.he.he.. godt det snart er ferie og kan få litt roligere morgoner.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Huff, føler sååå med deg! Dette er andremann, men kan heller ikke huske at det var så ille å være kvalm.. jeg er kvalm gødnet rundt! Det eneste som hjelper litt for meg er grønne epler, appelsiner og vann fra imsdal med pære/ingefeær-smak. Verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd:) Ønsker deg lykke til, så får vi håpe disse ukene fram til uke 12-14 går fort!
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Hei! Vet om flere som har skrevet inn på Skravlesiden og fått tips om å bruke noe som heter sea-band ( tror jeg det var ). Vet ikke hva det er, men skulle visst hjelpe! Tror det skulle finnes på helsekostbutikk eller apotek.
k@ra Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Kapteinkjeks, allslags salte ting, salt pålegg, tynn saft eller utblanda appelsinjuice, middagsmat, små måltid og spise veldig ofte. Dette må ihvertfall jeg for å overleve disse ukene! Bra det går over. Det finnes et armbånd på apotek el helsekost som skal hjelpe som hun over skrev om, men har ikke prøvd det (ennå). Lykke til!
k@ra Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Ser noen skriver det er en liten bivirkning. Selvsagt er man utrolig glad for å være gravid, men noen er så kvalme, at de er helt "vekke" i perioder så kan være ganske altomfattende;)
3småskatter:0) Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 jeg har prøvd disse armbåndene i alle mine svangerskap og de har lettet kvalme for meg.vil absolutt anbefale dem:0) Lykke til videre:0)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Sitter her med SeaBands armbånd og spiser sure drops. Det hjelper på kvalmen min. har helt mistet sansen for søte ting. Så nå går det i salt chips eller sure drops som dundersalt. namm
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Har fått anbefalt mandler. Kan jo være verdt å gnafse noen og se om det hjelper litt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå