Gå til innhold

Utskrapning?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er (var?) gravid i uke 5+3, men i dag fikk jeg blødninger. Jeg har en senabort tidligere, og da måtte jeg føde barnet, og så har jeg hatt en spontanabort i uke 10 og da måtte jeg til utskrapning. Jeg har ikke vært hos lege ennå, men det jeg lurer på er, kan jeg bare la det skure og gå eller må jeg til utskrapning nå som jeg er så kort på vei? Jeg bor i utlandet, og skal hjem til Norge på ferie til helgen. Kan jeg i så fall vente med å gå til lege til neste uke?

Takknemlig for svar

Fortsetter under...

jeg hadde en utskraping,hadde en MA som ble oppdaget i uke 12,døde i uke 9. Synes å huske at legen sa at når det var kommet så langt så ble det utskraping,hadde det vært tidligere så er det ikke sikkert,men jeg vet av ei som fikk piller ved MA i uke 9,men hun måtte til utskraping likevel. Kan du ikke ringe en lege å høre for sikkerhets skyld?

viss du er bare i uke 5 så trenger du nok ikke utskrapning...jeg var 6uker på vei og kroppen ordna opp selv..det du kan gjøre er å ta en g-test om ca 10-14dager og se at den er negativ, evt ta en bl.prøve hos legen for å sjekke at HCG har blitt negativ igjen...kroppen ordner nok opp selv tenker jeg:)

lykke til...

Takk for svar til deg også. Jeg staser på at du får rett og at kroppen ordner opp på egen hånd. Den er jo vanligvis flink til det. Skal som jeg skrev over ringe legen min i Norge.

Kjenner at jeg er skuffa i dag, selv om jeg ikke var langt på vei. Heldigvis har jeg to deilige gutter å konsentrere meg om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...