Gå til innhold

Hun våkner bare oftere og oftere på natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita snuppe på snart 3,5 mnd, som har sovet greit gjennom natta tidligere, bare mating 1 - 2 ganger. De siste to ukene har hun begynt å våkne så mye oftere, og jeg går rundt i en tåke hele dagen. Hjelper vel ikke på at jeg har ei på 2 i tillegg og ikke er noe flink til å legge meg tidlig. Er jo så utrolig godt med den der alenetiden.

Det jeg lurte på er om hun har behov for mere mat eller ikke. Har prøvd å vugge henne i søvn igjen, men det ser ikke ut til å hjelpe og hun har aldri tatt smukk. Hun er ei forholdsvis stor jente (6.7 kg). Hun er stille og rolig og er som ei sol hele dagen og da går det vel en 3 timer mellom hver amming.

Nå legger hun seg rundt 21, våkner igjen ofte etter en times tid (vugges da i søvn igjen) + ca 01, kl 03, 05.30, 06.30, 07, 07.30 (og da kommer storesøster dundrende). (et eksempel, ikke helt presise klokkeslett da).

Bør jeg prøve med litt velling på kveld eller er dette noe jeg bare må finne meg i? Hadde som mål å iallefall fullamme til 4 mnd, men jeg er sannelig litt usikker på hva som er best.

Noen innspill fra andre mødre om hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der våknet hun ja....he he...heeee.....

Skrevet

Hvis det har vart såpass lenge som i to uker, kan man vel se bort fra at det er økedøgn... Jeg ville prøvd forsiktig med noe mer mat. Måtte det til jenta vår ved samme alder. Hun var også stor, og trengte mye mat.

Hadde tenkt å fullamme til hun var 6 mnd jeg, men stakkars jenta var jo sulten. Ventet lenge nok tror jeg, for på slutten våknet hun hver halvtime:-/

Skrevet

Ja, tenkte det jeg også, men hadde også et ønske om å fullamme til 6 mnd denne gangen. Kanskje jeg skal prøve med tynn, tynn grøt i morgen kveld, og se hvordan det går. Tusen takk for svar:)

Skrevet

hei hei, jeg ville også prøvd veldig tynn grøt,skal jo ikke så mye til å mette de små magene, det hjalp på mi jente,hun begynnte også å rote rundt om natten i den alderen =)

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal prøve i kveld. Husker ikke hva slags grøt som er best å begynne med. Er det mais eller risgrøt, eller andre typer?

Kanskje best å begynne med en som er vennlig mot magen?

Skrevet

Maisgrøt fikk æ anbefalt. Holde på me tilvenning no..

HAr laga flaska me ei teskje grøt oppi en kveld, og to kvelda gitt ho me teskje.. men synd det va vanskelig å se kor mye ho egentlig spiste da. Det renn jo ut endel.

Så ikveld blir det enten flaska me grøt oppi, like å tru at det blir en form for velling..eller en bittelitt tjukkere grøt enn di siste dagan..

Mi e forresten 4 mnd no. Å vi har holdt på i en mnd no me å amme hver time på kveld og natt!!

Det starta me 2 gang pr kveld. Så 3-5 osv osv. To siste uken hver time, el hvert 3.kvarter. Holdt på å bli sprø.. Å pia va jo kjempe urolig. HÅpe det bedre sæ snart no når ho mfår mer mat. Det her e min første, og mest sannsynlig siste..så æ hadde ønska å bare amme til ho va 6 mnd. Men æ makte ikke mer netter uten søvn...

Skrevet

Hun kan jo kanskje være sulten eller tørst, det er jo blitt en del varmere de siste ukene, og dette kan jo gjøre at de små blir urolige av dette. I tillegg er det jo lengre lyst om kvelden og tidligere lyst om morgenen, kan jo også virke forstyrrende på søvnen. Kan jo også være tenner som har begynt "å bryte", noen merker dette en god stund før de vises.

Skrevet

Jeg er akkurat i denne situasjonen. Men han våkner ikke så ofte som babyen din da...

Men jeg gir han bare en halv spiseskje med maisgrøt.

Og da gir jeg han den rundt klokken 18.00.

Han sovner ikke ordentlig før klokken er 21.00 sånn ca..

Og da våkner han ikke før klokken er 00.00.

Skrevet

Da har lille trollegullet sovna, så da får jeg se da om dette virket. Vet ikke om hun fikk i seg noe særlig for hun spytta ut igjen det meste, men hun syns det var veeeeldig morsomt med grøt da:)

Prøvde med tynn maisgrøt, en liten smaksprøve. Håper å få sove litt ekstra i natt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...