OnlyMe Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hva heter/ blir akebrett på engelsk? Ingen andre som har klart å svare meg skikkelig på det enda!!!
bow Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tror de har flere forskjellig navn på det. Det jeg bruker er "snow flyer".
Yrha Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Toboggan er kanskje mest treffende..? Eventuelt sled. Fra Wikipedia: 'A toboggan is a simple sled used on snow, to carry one or more people (often children) down a hill or other slope, for recreation. Designs vary from simple, traditional models to modern engineered composites. A toboggan differs from most sleds or sleighs in that it has no runners or skis on the underside. The bottom of a toboggan rides directly on the snow.'
nybebis Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Toboggan! Det er ordet de bruker for helt vanlig akebrett i England. Og hvis du skal forklare at du skal "ut å ake" så er det også verbet for aking. ( mannen min er Englesk, og jeg skjønnte ikke hva han mente første gang han snakket om "tobogganing"...hehe )
OnlyMe Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Hehehe, tidig! Var med noen engelske på vinterferie, og fikk de ikke til å skjønne hva jeg skulle frem til, så ble ikke noe aking på den ferien! Og ikke fant jeg et akebrett å vide de heller hihi Takker for Svar! Neste vinter skal det bli aking;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå