Bleikfeit.no Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Min lille krabat har slitt med å krabbe en god stund nå. Han skjønner simpelten ikke hvordan han skal krabbe framover, bare bakover.. Men i det siste har han begynt å stå på tærne mens han holder seg i gulvet med henda. Ja, han gjør nesten dette mer enn standard krabbeposisjon med knærne i gulvet. Er det mulig at han begynner å krabbe på tåspissene? (For slik utviklingen er her, ser det nesten slik ut)
ScaryMama Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Høres ut som min! Nikolai holdt på å krabbe bakover i 2mnd. så begynte han også med denne yogastillingen som du beskriver. Jeg var redd for at han ikke skulle ned på knæne men joda, han gjorde det;)
St.Sunniva Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Min lille snuppe gjør også sånn....står som det ser ut som hun skal ta push-ups...på tærne. Men står også på knærne, men kommer jo ingen vei da. Skjønner liksom ikke at bein og armer kan flyttes på..Står bare og gynger liksom, frem og tilbake, frem og tilbake. Ellers ruller hun seg bare hit og dit, eller skyver seg bakover.
Bleikfeit.no Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 Godt å høre! Ser litt skummelt ut, i tillegg til at den tåspisskrabbingen minner meg litt om et tv-program som handlet om noen mennesker i Tyrkia som ikke kunne gå, bare krabbe. Ser akkurat sånn ut. *grøss*
ScaryMama Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Etter det jeg har skjønt så er det vanlig at de driver litt sånn rett før de lærer å krabbe!
St.Sunniva Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 haha....ja, det stemmer. Så også det programmet :-) Ser jo akkurat sånn ut da. I tillegg står frøkna her i bro hun da. Står på hodet og hælene, med skikkelig svai i ryggen. Får jo hele beinet mitt under der om jeg vil. Redd for at hun skal brekke nakken vet du ;-)
Bleikfeit.no Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 St.Sunniva: Oi, det hørtes ekkelt ut. Overrasker meg stadig hvor myke de er altså.. KOzy: Jaså, så de gjør sånn like før de begynner å krabbe... På tide å få orden på barnesikringen her i huset da. Aner jeg er i besittelse av en liten klåkopp.....
ScaryMama Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Min drev i hvertfall med det i ca. 2 uker før han begynte å krabbe skikkelig. Kjenner en til med samme erfaring:)
Bleikfeit.no Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2007 Får håpe han drøyer litt her da, syns det er ok å legge ham fra meg og vite sånn noenlunde hvor han befinner seg etter ett minutt liksom... He he
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Min gutt begynte å åle seg da han var 3.5 mnd,han er rakkett over gulvet,gjør også slik som du sier,har gjort det en stund,men blir lei av det og åler seg i steden for.Slik jeg oppfatter ham,kommer han ikke til å begynne å krabbe,for han kommer seg så fort frem med å åle seg at det er godt nok for ham.Vi får bare se.
Mayken Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Dette har Ina gjort en ukes tid nå også. Men nå står hun for det meste på alle fire og gynger, og så spenner hun hendene og skyver seg bakover. Hun har blitt rask til å forflytte seg til rundt, men bare rundt der lekematten er. Hun har blitt veldig interessert i knappene på pappas stereo, må flytte henne derfra hele tiden...hehehe. Er vel ikke lenge til hun finner ut hvordan hun kan komme fremover da kanskje.... hun er 7 mnd nå. Mener fysioterapauten hennes sa noe om at det er mest vanlig å lære seg å krabbe i 8-9mnd alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå