Gå til innhold

Hvem står opp med barnet om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her bytter vi på annenhver dag å stå opp med barnet, så en av oss kan sove litt lengre om morgenen. Mannen i huset reiser ikke på jobb før 9 og junior våkner ca 6. Da er det godt å sove litt innimellom.. hehe

Men hvordan er det hos dere? Bytter dere på eller er det mor som må opp hver dag?

Jeg syns det er retferdig å bytte litt på, men vet at mange mener det er den som har permisjon som alltid skal stå opp om natt og tidlige morgener. Men vi som er i permisjon har jo også en jobb å gjøre i huset og det er ikke slaraffenliv å passe på en vilter krabat som sover veldig lite på dagtid .. (selv om det er en veldig koselig jobb da.. hehe)

Så for morro skyld.. hvordan er det hos dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jeg som står opp med henne hver dag!!! Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger gubben har stått opp med henne og det var en gang til jul og en gang til påske og et par ganger innimellom... Sukk!! Han jobber døgnkontinuerlig skift så det er ikke så lett å fordele nei - jeg tar alt annet med ungen også, alle måltider, bad, trilletur, trøsting osv... Tar selvsagt alt av husarbeid også =(

Er litt synd at det er slik, men pga at sambo jobber som han gjør så blir jeg en "alene-mamma" til tross for at vi faktisk bor sammen!!!

Han tar seg av ytre vedlikehold av huset da, klipping av gressplen, vasking av bil etc...

Har snakket mange ganger om at jeg trenger avlastning - jeg er ikke en supermamma som klarer alt (selv om jeg prøver, hehe!), har fortsatt ikke kommet til noe enighet som kan være bra for oss begge to (alle tre!)... har søkt snuppa inn i barnehage da, men har ikke fått plass og har ingen som kan være barnepasser heller - må derfor gå hjemme til hun har fått bhg-plass og jeg kan begynne å jobbe igjen... Kjedelig, men sånn er det her...

Skrevet

I ukedagene: Meg

I helgene: Lørdag-pappa, søndag-meg. Eller omvendt.

Fridager: annenhver dag, eller deles ca 50/50 (dvs jeg litt mer enn han)

Skrevet

Her er det mannen min som står opp med sønnen vår hver dag i ukedagene. Jeg legger han hver kveld. Jeg begynner på jobben så tidlig at det er ingen som har stått opp når jeg drar. I helger og ferier bytter vi på det annenhver dag. Men så er vi så heldige å ha en sønn som sover til 9-10 tiden i helgene og da står vi som regel opp alle sammen allikevel.

Skrevet

Her våkner snupp sånn ca samtidig med at mannen min og eldstetøtta skal gjøre seg klar for jobb og skole, så da står vi opp alle sammen. I helgene bytter vi på å stå opp annenhver dag. Deilig å få sove lenge en dag i uka i det minste. :o)

Deling på å stå opp er forresten en selvfølge her i huset.

Skrevet

Vi har det nok litt annerledes enn de fleste her,men mini vaakner som regel ca 0600 - 0630 og da er det maiden/nannyen som tar han. Hun er somregel oppe i halv sekstiden.....

Vi andre staar somregel opp naar lillegutt vaakner i mellom sju og halv aatte.

I helgene bytter vi paa aa staa opp med lillegutt, men hun tar fremdeles mini. Og av og til tar hun lillegutt ogsaa........

Skrevet

Jeg står opp med henne i ukene fordi jeg er hjemme, og sambo reiser på jobb lenge før hun er våken. I helgene er det ofte han som står opp med henne.

Skrevet

Sambo reiser ikke før litt over 8 på jobb, så det er han som står opp med jentene. Skifter bleie og spiser frokost med de. Jeg står opp når han reiser:-)

I helgene står jeg opp med de på lørdag og han på sandag, og på samme måte gjør vi når det er fri.

Når jeg begynner å jobbe snart kommer jeg til forhåpentligvis å kunne jobbe fra 07. Så da lager jeg matpakke til alle tror jeg og så står han opp,steller og leverer de.

Skrevet

Sambo står opp med eldste jenta vår på hverdagene og de 2 reiser sammen i bhg og jobb.

Jeg står opp med minste jenta når badet er ledig og så får vi alle en koselig stund sammen før de drar i bhg og på jobb. I helgene går det litt om hverandre

Skrevet

Vi bytte på, men er nok mest pappa faktisk. Jeg sliter så med søvnen, mens han sover med en gang om kvelden, og kan sove på dagen. Derfor er det enklere for han å at det igjen.

Skrevet

Vi tar hver vår dag i helgen, og andre høytider. Og ellers er vi hjemme omtrent annenhver dag med snuppa, så det blir litt variasjon. Men når det er sagt, så våkner hun sjelden før 7.30-08 da, og da har den som skal på jobb allerede reist...Så den som er hjemme får på en måte sovemorgen ;-).

Skrevet

her er det jeg som står opp hver bidige morgen, men det er fordi jeg er alene med ham da :) gleder meg vilt til å dra på kjæresteferie uten pjokken og kunne få sove litt i noen dager1

Skrevet

Fram til eg blei gravid igjen sov vi lenge annankvar dag i helgene + når gubben begynte seint.

No har eg så enormt søvnbehov at han lar meg sove lenge kvar dag det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...