lenis&bebis Skrevet 18. juni 2007 #1 Del Skrevet 18. juni 2007 Flere som har hatt det..? (Ingen symptomer på blærekatarr først..) Har hatt det to ganger i 2. trimester. Trodde jeg fikk det igjen nå på fredag, hadde bankesmerter over høyre nyre. Ingen feber. Dro kjapt til legen. Urinprøven var fin, men legen valgte å sette meg på ny antibiotikakur, ettersom symptomene liknet startfasen på de andre betennelsene. Symptomene ble borte etter to tabletter. Heldigvis!! Har fortsatt kuren. Den første gangen var jeg superdårlig. Ble satt på Selexid. Ble frisk etter 5-6 dager, men fikk det altså på nytt etter 14 dager. Ble satt på Selexid da også, syntes ikke jeg ble noe bedre, og legen min kunne fortelle at det ikke var særlig rart da bakteriene som forårsaket nyrebekkenbetennelsen var resistente for den typen antibiotika. Måtte gå over til Trimetoprim. Det virket. Er på samme kur nå igjen... Begynner å bli skikkelig lei. Har angst for å få det igjen. Dette gjør at jeg ikke helt klarer å glede meg over svangerskapet, men går rundt med konstant frykt.. Nyrebekkenbetennelse kan sette i gang for tidlig fødsel, og det er ikke særlig kult.. Skal sendes på utredning på sykehuset. Ultralyd av urinveiene. Kan det være at det ligger steiner og irriterer..? Noen andre som har vært på slik undersøkelse? Jeg er 25+6 på vei. Må sies at jeg har tatt alle forhåndsregler for å unngå uvi. Har hatt det før, men det er flere år siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9625217-nyrebekkenbetennelse/
Mina@ Skrevet 27. juni 2007 #2 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei!! Hadde n.b.b to ganger sist sv.skap. Det var skikkelig vondt. Og jeg lå vel ca. 1 mnd. på sykehuset til sammen for det hjalp kun med antibiotika intravenøst,Men jeg fikk da selexid.. Til meg lå det ingen steiner å irriterte. Det var nok bare beibien som lå å presset på urinlederen, slik at urinen ikke slapp ut, og lå å irriterte nyrene. Men vær nøye med å be om undersøkelser!!Dette er alvorlig for deg, men beibien har det helt sikkert bra:)UL av urinveiene er som en vanlig ultralyd oppå magen..ikke noe å grue seg for:)Lykke til da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9625217-nyrebekkenbetennelse/#findComment-9703578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå