Gå til innhold

54 uker permisjon, er fars 6 uker inni der, eller kommer de i tillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, får jeg 48 uker eller 54 uker om far skal ha 6 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke permisjons tiden kan gå over ett år. Du og far deler permisjons tiden.

Skrevet

Men dersom du vil utregne hvor mange uker du vil få etter selve fødselen, må du huske på å trekke fra ytterlig 3 uker, siden du er nødt til å starte permisjonen 3 uker før terminen. Dersom du føder før den teoretiske terminen, mister du tilsvarende.

Mulig det ble krøkkete forklart. Men iallfall så blir tiden du kan kose deg med ungen i realiteten 45 uker, siden 3 uker er tvungen før ungen er født, for å si det sånn. Dette er selvsagt under forutsetning at du velger 80 % lønn, og at dere foreldre har valgt at du skal ha all permisjonen med unntak av den obligatoriske fedrekvoten på 6 uker.

Skrevet

Jeg tok ut 80% lønn. Ringte å snakkte me nav. Permisjonen min begynnte i midten av august. Permisjonen min går ut i slutten av august dette året:) Merkelig. Men da har far hatt 6 uker permisjon. Skulle jo tru at de ble lagt til så du får lenger permisjon siden du ikke får lønn nå far har permisjon.

Skrevet

Du får jo ikke foreldrepenger når far har permisjon, da er det han som får foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...