Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Altså, får jeg 48 uker eller 54 uker om far skal ha 6 uker?
mamman te Vetle og Alma Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 tror ikke permisjons tiden kan gå over ett år. Du og far deler permisjons tiden.
happybirthday Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Men dersom du vil utregne hvor mange uker du vil få etter selve fødselen, må du huske på å trekke fra ytterlig 3 uker, siden du er nødt til å starte permisjonen 3 uker før terminen. Dersom du føder før den teoretiske terminen, mister du tilsvarende. Mulig det ble krøkkete forklart. Men iallfall så blir tiden du kan kose deg med ungen i realiteten 45 uker, siden 3 uker er tvungen før ungen er født, for å si det sånn. Dette er selvsagt under forutsetning at du velger 80 % lønn, og at dere foreldre har valgt at du skal ha all permisjonen med unntak av den obligatoriske fedrekvoten på 6 uker.
Anonym med jente:)+ guttespire Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Jeg tok ut 80% lønn. Ringte å snakkte me nav. Permisjonen min begynnte i midten av august. Permisjonen min går ut i slutten av august dette året:) Merkelig. Men da har far hatt 6 uker permisjon. Skulle jo tru at de ble lagt til så du får lenger permisjon siden du ikke får lønn nå far har permisjon.
selfangerkjerringa Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Du får jo ikke foreldrepenger når far har permisjon, da er det han som får foreldrepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå