kaylinn Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har en plan, men om den er så vanntett vet jeg ikke. Har søkt på sykepleier ved HIAK, og håper å komme inn der til høsten. Jeg har 2 jenter som er snart 5 og snart 2 år, men ønsker en til... Tenkte å bli gravid i september/oktober, slik at babyen blir født på sommeren etter eksamene. Skal så har perm i ett år, før jeg begynner på 2 året. MEN...Er det noen som vet om jeg kan ta enkelte fag mens jeg er hjemme? Slik at jeg slipper unna en del teori når jeg begynner på 2 året? Hadde iallefall håpet det, slik at jeg fikk kose meg mer hjemme...
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 På min skole (HiH) går ikke det. Enten så er man i perm, eller så er man det ikke. Finnes ingen mellomting.
Sommerfugl78 Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har gått 1. året på spl. (HiO). Jeg skal ha "tilrettelagt løp" til høsten. Dvs. jeg betaler semesteravgift og skal ta en eksamen i desember, ikke noe mer. Våren har jeg permisjon. Dersom jeg ser at det ikke går med eksamen, sa rådgiver at jeg måtte si ifra minst to uker før eksamen, så slapp jeg eksamen og ble visst satt i permisjon for høsten også.
kaylinn Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2007 Hvor mange fag skal du ta, og hva vil det ha å si for 2 året ditt på skole? Jeg mener, får du fri de timene de andre har det faget? Hvordan syns du forresten at 1 året gikk? Er det veldig slitsomt? Jeg er så spendt på hvordan jeg vil klare meg på høyskole, har jo 2 barn fra før, og er ikke noe lesehest.
kjærjenta:) Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg går på lærerskolen på HiA og gikk glipp av praksis på grunn av graviditeten. Derfor må jeg ta den igjen mens jeg har permisjon, og må betale semesteravgift som en vanlig student.. vil derfor tro at det går an å ta fag mens man har permisjon.. men det går jo an å ringe og høre....
Sommerfugl78 Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jeg skal bare ta det ene faget (sykdomslære). Så slipper jeg unna det 2. året. Da blir det liiitt mindre å gjøre da. I går fikk jeg eksamenskarakteren, ok fornøyd (men hadde håpet på en bedre Opplegget er vel forskjellig fra skole til skole. Det meste går ut på oppgaveskriving, i små grupper og individuelt, ca 10 stk. Så er det auditorie-forelesninger, + lese hjemme. Jeg burde lest mer hjemme. Når vi begynner på ny oppgave er det litt sent å skulle begynne å lese veldig mye litteratur. Men det er ikke så lett å "bare ta fram ei bok" og lese i den..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå