Gå til innhold

Au, første dag med "skikkelig" melk og er så øm!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det seg til, er det vanlig de første dagene? Bør jeg pumpe meg for å få litt ut? Noen tips??

Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumper du så kommer det mer! Men det går ant å håndmelke litt for å lette på trykket om babyen din ikke klarer å drikke unna=)

Men det går seg til etter hvert!=)

Skrevet

den fjerde dagen har vert den verste etter begge mine fødsler.

ja, du bør helst håndmelke deg i dusjen med varmt vann rennendes over brystene- pass på at hendene dine er rene. håndmelking er mere skånsomt for skikkelig sprengte bryst, og de første dagene etter fødselen er det lett å få såre brystknopper pga babyens intense suging.

men prøv å få tømt brystene dine så godt du kan når det sprenger som verst, (ikke noe særlig med firkantede bryst... auau!) for å unngå tette melkeganger, det kjennes som klumper i brystene. ikke bekymre deg for at det skal øke produksjonen ytterligere, det vil gå seg til i løpet av et par dager uansett. men gjør det du kan for å lindre nå, så du får slappet av. dvs- tøm brystene i dusjen:)))

jeg måtte hoppe i dusjen (for å håndmelke) flere ganger de døgnene det sto på som verst, og plutselig var det over, brystene ble normalstørrelse på, og de ble myke igjen:) deilig:) nok melk har jeg også, selv om jeg nesten begynte å lure siden de nermest halverte størrelsen over natta:)

lykke til! varer ikke lenge det der:))

Skrevet

ville bare si meg ening med tjukkebolla over her....hihi

Og det var bare sååå fint å se noen kjente nick...hehe...føler meg helt lost innpå her....hvor er det blitt av alle bimmere som født i mai / juni???

Skrevet

Phu, ble litt nervøs der ja:) Gjør jo skikkelig vondt!!

Tusen takk for svar!

Skrevet

glise glise:)))) hihi:) arti å se deg igjen også jumanji:)) hihi:) for min egen del da, så er det plutselig mye mindre tid til nettsurfing sånn plutselig:)) føler jeg ammer stortsett døgeret på tamp her:))) nå sover hun på sofaen, men hører hun begynner å knirke litt, så våkner vel hvert øyeblikk tenker jeg:)

kanskje det er forklaringen på hvor alle bimmerne er? :) hvertfall min "unnskjyldning" :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde VERDENS største bryster med nr. to. Anbefaler deg å handmelke til det ikke sprenger så ille, og også å ha puppene løst i "nattskjorta" - da renner det ut når du sover. Jeg gjorde dette feil med begge mine - gikk med bh helt til jeg prøvde å gå uten. Klærne blir klissklass - men den verste sprengingen går over.. Hold ut det går bare et par dager - så er det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...