jordbærsjokolade Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Går det seg til, er det vanlig de første dagene? Bør jeg pumpe meg for å få litt ut? Noen tips?? Tusen takk:)
manonym Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Pumper du så kommer det mer! Men det går ant å håndmelke litt for å lette på trykket om babyen din ikke klarer å drikke unna=) Men det går seg til etter hvert!=)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 den fjerde dagen har vert den verste etter begge mine fødsler. ja, du bør helst håndmelke deg i dusjen med varmt vann rennendes over brystene- pass på at hendene dine er rene. håndmelking er mere skånsomt for skikkelig sprengte bryst, og de første dagene etter fødselen er det lett å få såre brystknopper pga babyens intense suging. men prøv å få tømt brystene dine så godt du kan når det sprenger som verst, (ikke noe særlig med firkantede bryst... auau!) for å unngå tette melkeganger, det kjennes som klumper i brystene. ikke bekymre deg for at det skal øke produksjonen ytterligere, det vil gå seg til i løpet av et par dager uansett. men gjør det du kan for å lindre nå, så du får slappet av. dvs- tøm brystene i dusjen:))) jeg måtte hoppe i dusjen (for å håndmelke) flere ganger de døgnene det sto på som verst, og plutselig var det over, brystene ble normalstørrelse på, og de ble myke igjen:) deilig:) nok melk har jeg også, selv om jeg nesten begynte å lure siden de nermest halverte størrelsen over natta:) lykke til! varer ikke lenge det der:))
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 ville bare si meg ening med tjukkebolla over her....hihi Og det var bare sååå fint å se noen kjente nick...hehe...føler meg helt lost innpå her....hvor er det blitt av alle bimmere som født i mai / juni???
jordbærsjokolade Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Phu, ble litt nervøs der ja:) Gjør jo skikkelig vondt!! Tusen takk for svar!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 glise glise:)))) hihi:) arti å se deg igjen også jumanji:)) hihi:) for min egen del da, så er det plutselig mye mindre tid til nettsurfing sånn plutselig:)) føler jeg ammer stortsett døgeret på tamp her:))) nå sover hun på sofaen, men hører hun begynner å knirke litt, så våkner vel hvert øyeblikk tenker jeg:) kanskje det er forklaringen på hvor alle bimmerne er? hvertfall min "unnskjyldning"
Tjolahopp! Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Jeg hadde VERDENS største bryster med nr. to. Anbefaler deg å handmelke til det ikke sprenger så ille, og også å ha puppene løst i "nattskjorta" - da renner det ut når du sover. Jeg gjorde dette feil med begge mine - gikk med bh helt til jeg prøvde å gå uten. Klærne blir klissklass - men den verste sprengingen går over.. Hold ut det går bare et par dager - så er det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå