Gå til innhold

Dag Harald Hovind

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var inne her for en stund siden og stilte deg et spm. vedr. PEV/klumpfot.

Dette ble oppdaget under en ul da jeg var 26 fullgåtte uker.

Fikk ny UL 3 uker etterpå og da var saken den samme. Gyn henviste oss nå til ortoped via Føden, men dit havnet vi ikke.

Møtte opp til timen før helgen og ble møtt av seksjonsoverlegen og en jormdor med spesialist utd. innen ultralyddiagnostikk.

De var veldig rutinerte og lokaliserte alt på gutten min i tur og orden. De gikk gjennom denne listen: hodet/lillehjernene, hjerte, nyrene , urinblæren, magesekken, ryggmargen og kroppen ellers. De bekreftet KF 100% og har nå henvist oss til ortoped før fødselen.

De sjekket også hendene hans og sa at de gjerne ville se alle barns hender sprike, men det var sjeldent de fikk. Min lille har alltid hatt hendene litt knyttet og liggende opptil ansiktet. Jeg har filmer av han og de er alltid litt knyttet, men ben/knokler kan lett telles og finnes fine på rad og rekke. Ingen tegn til skeive hender eller "krøplete" av noen slag om du skjønner hva jeg mener. Legen sa om de så dette, så var det et alvorlig tegn.

Lege og jordmor var veldig fornøyd med alt de så.

Jeg ble jo litt skremt av det "nye" som dukket opp, mtp stillingen av hender. Det har jo ikke jeg tenkt på før, men jeg ser jo at det ser fint ut.

Så nå må jeg prøve å nyte resten av ukene før vi får hilse på vår lille skatt og la tankene ligge.

Synes ikke du også at jeg har all grunn til det? Det var og er jo veldig positivt at de som har undersøkt meg/lillegull siden ul i uke 12 er førnøyd med det de ser.

Men jeg må bare spørre deg om en siste ting: vil det noen gang være for sent å se om noe er feil på barnet under en ul? Grunnen til at jeg spør om det er jo at PEV ikke ble oppdaget før ul i fullgåtte 26 uker og jeg har alltid etter dette båret med meg en redsel for at dette ble oppdaget såpass sent.

Altså er det et tidspunkt der en lettere kan oppdage om noe ikke er som det skal?

Takknemlig for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...