Zupermam Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 ser du jobber på småbarnsavdeling i bh. Sønnen min ( den bittelille sønnen min, snufs) på nesten 1 år starter i bh nå i august. Kan du berolige meg med at det går bra? Hvordan er dagene for sånn små i bh? Jeg gruer meg...
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Hei! Ja, jeg kan berolige deg med at d helt sikkert går kjempebra! De aller fleste barn storkoser seg i bhg! og tenk på at de voksne som er der, er godt vant med barn-d gjør meg trygg! Jeg har også en liten en som begynner til høsten(1 år da). Som mor så gleder jeg meg ikke til å gi han fra meg sånn, men tenker at bhg er den tryggeste plassen for han å være, så sant jeg ik har noen jeg kjenner veldig godt, som er kjempeflinke med barn, til å passe han. Dessuten har de veldig godt av å leke og sosialisere seg!! D er helt normalt at du gruer litt, men vær forberedt på at barnet ditt kanskje kommer til å gråte veldig og rope på mamma når du drar. Trøst deg med at d antakelig er over om et par minutter, og at en voksen tar seg av barnet ditt.. PS! Be om en oppstartssamtale for at bhg skal bli bedre kjent med deg/barnet ditt, d kan ofte virke litt mer betryggende..
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Glemte å si noe om hverdagene for disse småtassene..: -dagene har faste rutiner, eks felles frokost...leketid...lusnj... hviletid.. utelek.. fruktmåltid... f eks... dette for å skape trygghet med noe kjent hver dag -mange bhg går tur med barnegruppa si en el flere ganger i uka - d blir veldig mye småbarnsstell på slike små avd med kos, soving, mating etc -ofte r d planlagte akt. som fingermaling, lesestund, tegneakt. etc etc der en voksen styrer! Trøst deg med at barna på en småb.avd for ofte veldig god kontakt med de voksne som jobber der, fordi de voksne har færre barn å ta seg av enn på stor avd..
Zupermam Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2007 takk for det:) lurte litt på det der med hvile, feks. ... lurte litt på å ha ham i en mindre gruppe, feks i en familiebarnehage, men jeg tror jeg tar plassen jeg har fått i en småbarnsavd, der det er 12 barn og 4 som er født i 2006. De blir jo en liten gjeng i seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå