Gå til innhold

Hvorfor hadde dere keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg aldri fikk virkningsfulle rier før kreftene var fullstendig slutt, fikk aldri mer enn 2 cm.

Skrevet

1.Seteleie (trangt bekken)

2. Fødsel i 14 t som endte i hasteks, full åpning, men gullet kom ikke ned i bekkenet slik at jeg fikk press rier.

Skrevet

pga seteleie, fikk velge selv. var førstegangsfødende.

Skrevet

Jeg fikk aldri mer enn 3 cm åpning, ingenting nyttet-så da ble det keisersnitt.

Skrevet

Planlagt keisersnitt, etter eget ønske :)

Skrevet

Fikk aldri mer enn 6 cm åpning, da hadde jeg holdt på i 28 timer.

Snuppas fosterlyd var veldig dårlig.

Ble hastesnitt.

Skrevet

1. nesten 40 timer med rier etter vannavgang, og etter 2 timer med pressrier hadde hun fortsatt ikke kommet ned i bekkenet, og hodet begynte å bli klemt, og jeg var fullstendig utmattet. Akutt ks. Fant ut at jeg mest sannsynlig hadde for trangt bekken.

2. etter diverse vekstkontroller fant de ut at hun ikke ville bli mindre enn sin søster, og var da ikke noen grunn til å prøve å føde vaginalt med mindre hun kom før termin. Ble derfor satt opp planlagt keisersnitt på termindagen, men håpet hun skulle komme av seg selv før, noe hun ikke gjorde.

Skrevet

1. fødsel: hjertelyden på barnet begynte å forsvinne og barnet kom seg ikke ut med vakum og tang engang. endte med haste/krisesnitt og konstantert for trangt bekken. derav ks også med nr 2.

Skrevet

Planlagt pga mistanke om stor baby. UL estimerte 44% over normalen, dvs 5 kg på termin. Da var det ikke snakk om noe annet. Han var 4,95 kg da han kom til.

Skrevet

Svangerskapsforgiftning med morkakesvikt og liten tilvekst hos babyen, dessuten lite fostervann. Keisersnitt i uke 34.

Skrevet

fordi jeg ikke ville føde vaginalt. men så viste det seg at han lå i sete leie, så var veldig glad for at jeg på forhånd hadde bestemt meg for ks.

Skrevet

Ble satt i gang med gel i uke 34 pga vekstavvik på babyn. Etter den første dagen hadde jeg kun masrier og 1 cm åpning. De stakkars riene jeg hadde tålte ikke babyen. Hjertelyden ble uregelmessig og det ble derfor keisersnitt.

Skrevet

Forliggende morkake. Den blokkerte hele utgangen til bebisen. Skulle egentlig ha planlagt keisersnitt, men ble haste-ks pga. blødninger i uke 35.

Skrevet

36 timer med rier, og da nesten en cm åpning! Jeg fikk høy feber, babyen for høy hjertefrekvens. Hastesnitt. Veldig traumatisk for min del.

Skrevet

Fordi jeg aldri skal føde vaginalt=)

Skrevet

Fødte vaginalt første gang, svært langvarig fødsel som endte med vakuumforløsning og funksjonshemmet barn som følge av fødselskomplikasjonene. Nr. 2 kom 1 1/2 år etter og da ble vi anbefalt planlagt keisersnitt, det er visst ikke alle som er skapt for å føde...

Skrevet

Etter 4 døgn med rier ca hvert 10. minutt og aldri mer åpning en 2-3 cm, fikk jeg hastesnitt! Endelig!!!!!!

Skrevet

Utrolig hvor ulike rutiner de har rundt omkring! Min gutt var ca 4,8 kg, ikke snakk om ks.

Skrevet

Pga svangerskapsforgiftning. Haste-ks i uke 33.

Skrevet

Hadde haste snitt pga nesten organ svikt hos meg og vesla pusta ikke. (svangerskapssvikt)

Skrevet

svangserskapsforgiftning, og lillegutt lå i seteleie, og var 4 kg..

jeg var så syk at jeg ikke hadde klart en fødsel.. ekkelt å tenke på i ettertid! Bra vi lever i 2007!

Skrevet

Da jeg var 14 dager på overtid, ble det foretatt UL med vekstestimering. De trodde han var 46% over gj.snittet (5,4kg). Det ble planlagt ks påfølgende dag. (han var 4,8kg og hadde hodeomkr. på 39cm)

Altså pga overtid og stort barn. Er litt skremt over at ingen reagerte før jeg hadde gått så langt over. Dersom fødselen hadde startet, hadde det endt med hasteks, garantert. Jeg hadde ekstremt stor mage, men fikk ingen hjelp før jeg hadde gått de 14 dagene. Firkanta helsevesen!

Skrevet

Fordi jeg ikke ville føde vaginalt. Mitt største mareritt helt siden jeg var ungdom.

Skrevet

Fordi lillegutt hadde dødd ellers. Hastekeisersnitt 3 timer etter at de tok vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...