Gå til innhold

Hvorfor hadde dere keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

1. nesten 40 timer med rier etter vannavgang, og etter 2 timer med pressrier hadde hun fortsatt ikke kommet ned i bekkenet, og hodet begynte å bli klemt, og jeg var fullstendig utmattet. Akutt ks. Fant ut at jeg mest sannsynlig hadde for trangt bekken.

2. etter diverse vekstkontroller fant de ut at hun ikke ville bli mindre enn sin søster, og var da ikke noen grunn til å prøve å føde vaginalt med mindre hun kom før termin. Ble derfor satt opp planlagt keisersnitt på termindagen, men håpet hun skulle komme av seg selv før, noe hun ikke gjorde.

Annonse

Fødte vaginalt første gang, svært langvarig fødsel som endte med vakuumforløsning og funksjonshemmet barn som følge av fødselskomplikasjonene. Nr. 2 kom 1 1/2 år etter og da ble vi anbefalt planlagt keisersnitt, det er visst ikke alle som er skapt for å føde...

Da jeg var 14 dager på overtid, ble det foretatt UL med vekstestimering. De trodde han var 46% over gj.snittet (5,4kg). Det ble planlagt ks påfølgende dag. (han var 4,8kg og hadde hodeomkr. på 39cm)

Altså pga overtid og stort barn. Er litt skremt over at ingen reagerte før jeg hadde gått så langt over. Dersom fødselen hadde startet, hadde det endt med hasteks, garantert. Jeg hadde ekstremt stor mage, men fikk ingen hjelp før jeg hadde gått de 14 dagene. Firkanta helsevesen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...