Gå til innhold

Hvorfor hadde dere keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dro på sykehuset for å sjekke liv siden jeg hadde kjent ingen eller veldig lite spark det siste døgnet. Gutten min hadde over 300 i puls så det ble katastrofesnitt, han var ute 45 min etter at jeg kom inn til jordmor for sjekk:-) Glad vi lever i 2007 jeg også, og er heldigvis en av de som har hatt et positivt møte med helsevesenet, er vel nok av de som har negative opplevelser.....

Annonse

Begge mine har vært stjernekikkere med hånda ved siden av hodet, og dermed umulig å komme ut (begge var 4,3 kg). Ingen av KS'ene var planlagte, men får vi nummer 3 en gang så blir det planlagt KS.

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

legen skulle utvide åpninngen med fingrene sine, var ikke forsiktig nok, og dyttet hodet opp fra festet. dermed falt navlesnoren ned og heldigvis oppdaget hun det med en gang. det ble katastrofekeisersnitt, han var ute på 6 minutter.

Jeg hadde katastrofesnitt fordi pulsen til babyen var mye høyere enn den hadde vært tidligere i svangerskapet. Var inne til overtidskontroll (14dg over termin) og skulle sendes hjem fordi de ikke hadde kapasitet til å ta flere fødsler akkurat da, men plutselig ble det snitt gitt.

Tok omtrent 15 min fra jeg satt med ctg registrering til babyen var ute.

• 3 uker senere...

4 døgn etter igangsetting og 14 timer etter at vannet ble tatt ble det ks.

Hadde da 5-6 cm åpning - vannet ble tatt ved 3-4 cm åpning.

Det var en lettelse at det ble ks for meg, for da lå jeg med full epidural + lystgass og hadde likevel så vondt at jeg omtrent hyperventilerte. Ikke fikk jeg bevege meg rundt heller, siden de ville monitorere tvillingene kontinuerlig. Jeg hadde tette rier, og de var redd for at babyene skulle bli stresset. Det ble de heldigvis ikke, men jeg ble fryktelig sliten.

Veldig glad for at det ble ks, men håper at hvis det blir flere barn at jeg kan føde vaginalt.

Annonse

etter noen og 30 timer med rier og en del forsøk med vakum ble det hastesnitt.. Baby hadde veldig høy puls. Viste seg at han lå skeivt ned i bekkenet og hadde ikke hatt sjans å født normalt.. Skal ta ct av bekkenet nå 6 mnd etter fødselen (er veldig spent) for å unngå at dette skal skje igjen og om det skal bli planlagt ks ved evt en 2 fødsel..

Jeg hadde en ganske stor cyste som dekte for fødselskanalen. Det ble keisersnitt 2.5 uke før termin. Jeg fikk dermed tatt fødsel og cyste i en operasjon. Hadde jeg født vaginalt måtte jeg ha kommet tilbake 2-3 måneder senere for å operere ut cysten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...