Gå til innhold

Hei! Er det noen som vet når jordmor kan høre hjertelyd første gang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når er det jordmor kan lytte for første gang? Hva lytter hun med? Gammelt jordmorstetoskop, eller er det mer teknisk apparater nå?

I hvilken uke?

 

Hilsen uvitende meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel veldig individuelt når de prøver første gang. Jeg fikk høre i uke 16 (men hun sa at det ikke var sikkert vi fikk til)

Hun hørte med en doppler (tekninsk apparat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen som har fått høre etter uke 12, men som Fruktmos sier så er det nok veldig individuelt.

Doppler er forresten en slags ultralyd som måler blodstrømmen eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på vår første ultralyd i dag, og ble satt til 8+2 siden embryoet var 1.86 cm. Vi fikk både se og høre at hjertet slo. Det hørtes ut som 'whosh, whosh, whosh',- veldig morsomt! Jeg tror man kan høre hjertelyd fra ca. uke seks, men er ikke helt sikker på dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er så spent, det er jo så lenge til ultralyd. Regner med å få den tradisjonelle i uke 17. Vil så gjerne at noen kan lytte på meg for å høre om liv dersom det går an. Jeg trenger ikke se, bare at noen kan høre om det banker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På besøk fra 2 trimester,jeg hadde 1 kontroll til JM i går,er 13+4 (i går),hun sa at hun kunne lete etter den men var ikke sikkert hun fant den,det kunne være for tidlig eller at morkaken lå i veien og dempet lyden. Jeg valgte å avstå for jeg var redd jeg kunne bli litt stresset hvis hun ikke fant den. Var på UL på torsdag så da var alt i orden. Har hatt bekymringer siden jeg fikk + test,nå i helga var det første gang jeg slappet av og ikke har bekymringer,det var hovedgrunnen til at jeg avsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...