Gå til innhold

bading under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med bading når man er gravid?Jeg er i uke 16 nå,og skal ha ferie om tre uker.Om det blir varmt så hadde det jo vært deillig å avkjøle seg litt i et vann..Mener at jeg har hørt at man ikke skal bade når man er gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bad og kos deg :) Jeg går på svangerskapsbading, trening for gravide i vann. Er vel viss slimproppen har gått att man skal være litt forsiktig, med tanke på infeksjon.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Boblebad er ikke til å anbefale da, men vanlig bading går greit, ja.

Skrevet

eg fikk beskje om at man sku helst ikkje bad pga d e lættar å få innfeksjona, men i hav går d vel greit... :D

Skrevet

Åisann.... Dette var nytt..! Nettopp kommet ut av boblebadet (hjemme) og leser nå på bim at man ikke skal ta boblebad under graviditet!?! Googlet og fikk opp endel som frarådet det. Men ingen argumenter på hvorfor. Er det noen som vet hvorfor det ikke anbefales?

Synes det høres litt rart ut!

Skrevet

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_27_og_fosterets_uke_25_kroppen_er_n_st_rre_enn_hodet

Her står litt om blodtrykksfall ved bading i varmt boblebad.

Og litt om bakterier, men det gjelder offentlige bad. Om du har et privat regner jeg med at dere rengjør det og er ekstra påpasselige med å rense rørsystemet nå som du går gravid. Burde sikkert det, uansett...

Hadde jeg hatt badekar hadde jeg badet hver dag! Det gir så ro og god varme til vondt bekken og sliten kropp! Tror det handler om å kjenne etter på kroppen hva som er bra og dårlig.

Har ingen problemer med å svømme i basseng eller i vann/sjø når det blir varmt nok heller. Ikke hørt noe sted at det er forbundet med noen risiko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...