Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ringe inn mens, og antageligvis begynner jeg å spraye etter neste EL. Ca en uke etter, er det ikke det?

Lurer litt på hvor lenge dere andre måtte spraye før dere fikk begynne på sprøyter? Må man inn på UL før man får begynne med sprøytene, og får man mer opplæring i å sette sprøyter? Jeg holder til på riksen.

Jeg vet at det er forskjellig hvor lenge man går på sprøyter. Skal begynne på veldig lav dose pga pco, og heller øke etterhvert. Men hvor lenge har dere tatt sprøyter?

Fikk sikkert info om noe av dette på forsamtalen, men det virker så leeenge siden. Og hadde så mange tanker i hodet da, at jeg har glemt endel. Men dette er så spennende!!!

Spent klem fra meg

Fortsetter under...

Du begynner på spray ca 1 uke før forventet mens. Og så går du på spray i ca 4 uker før du begynner på sprøyter. Ja jeg var inne til ul før sprøytestart. Sprøyter i ca 8 dager. Varierer etter hvordan du reagerer på dosen.

vet hvordan det er med de samtale på sykehuset ja. Selv var vi til samtale 1 år før vi valgte å ville begynne behandlig!! Du kan si det sånn at det var ikke mye jeg husket når jeg skulle begynne. Men jeg ringte og snakket med sykepleier rett før jeg begynte og det hjalp.

Men jeg har gått ca. 4 uker med spray totalt. 2 uker før jeg begynte med sprøyten. Sprøyta har jeg tatt i ca 1 og halv uke. sånn ca. Fikk ikke noen opplæring på å sette den. Men det gikk veldig greit. Bare ta det litt sent, og les bruksavsning og ikke minst på selve pennen når du har trekt opp dosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...