Gå til innhold

Dette innlegget hører ikke til her, men min kusine på 17 er blitt gravid! Og vet ikke hvem faren er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine fikk mens 1. mai.

Hun hadde sex 9. mai med "loffe"

Like etter ble hun sammen med han som er hennes nåværende type "kenneth".

De hadde sex første gang 15. mai.

Begge gangene hun hadde sex var ubeskyttet, og "hoppet av i svingen".

Nå er hun usikker.

Og vet ikke hvem som er faren.

Eller om hun skal få ungen eller ta abort.

Jeg tror det er "kenneth" som er faren. Og hun tror det selv og.

Sliter med følelsen av at det KAn være han andre.

Hva tror dere. Hva er mest sannsynlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ufattelig vanskelig å si hvem som kan være faren.. aner ikke hvordan syklusen hennes er.. i tillegg kan sperm overleve i opp til en uke..

Skrevet

Etter datoene å dømme så ville jeg også trodd det var "kenneth"

Huff stakkar ikke en kjekk situasjon.. Lykke til

Skrevet

velger hun å beholde barnet må hun ta dna-test.

jeg var også 17 og samme situasjon som henne er i nå.

selv om jeg brukte prev. (kondom) men han ene så måtte jeg ta dna-test.

Skrevet

Om hun velger å beholde kan hun si at hun ikke er sikker på hvem det er å da får hun tatt dna-test gratis

Skrevet

Ja syklusen hennes har alt og si her tenker jeg.. vanligvis ville jeg også trodd det var "kennet" men kan like gjerne være han første.

Spør hvor lang syklus hun har? har hun kort syklus (tett mellom mensen) så er det nok han første. Jeg selv har korte sykluser og har eggløsning rundt dag 9... normalt er 14dg..

Lykke til!

Skrevet

Kinemor18 og lille oliver!

Hadde du kanskje hatt lyst til å fortelle om hvordan du hadde det når du fant ut at du var gravid. Og rundt dette med usikkerheten og slikt. Og hvordan det var å være så ung å få barn?

Både positive og negative ting? Kanskje dette kan hjelpe henne litt med å ta et valg?

Skrevet

jeg hadde det på samme måten, og det var han jeg ikke trodde at det var som var faren...men hvis hun vil ha barnet, bør hun beholde det, selvom hun ikke vet hvem faren er..jeg mener at det ikke er god nok greunn til å ta ett liv...

Skrevet

Problemet er vel at hun ikke kan si til han hun er sammen med nå at hun hadde sex med en annen 1 uke før de møttes. Fordi hun tror at han kommer til å gå ifra henne eller klikke om han finner ut av det.

Og da er det ikke så lett å få tatt en dna test heller.

Vi sitter nå og prøve å finne ut når sånn ca hun hadde mens i april og mars for å kunne regne oss frem til en mest mulig korrekt eggløsningsdato.

Skrevet

Du mener ikke at dere skal regne på det for å finne "mest sannsynlig??"

det går ikke ann! Om kusina di skal være voksen nok til å få unge, så bør hun være voksen nok til å stå for det hun har gjort!

Elsker typene hennes henne, så klarer de dette sammen!

Ellers er det vel bare å vente på ul, og regne seg bakover fra den datoen!

Uansett så misunner jeg henne ikke denne situasjonen!

Må være innmari tøft! Ønsker henne lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

elser typeN... ikke typene...hehe.. ble litt feil:o)

Skrevet

Enig med *Lykkelig&Lykkeliten*.

Det er hun som har fått seg selv opp i den situasjonen, og må være "mann" nok til å si ifra til nåværende kjæreste spør du meg!!

Skrevet

Hun burde komme seg på ultralyd i uke 7 eller 8, de kan fastsette ganske så nøyaktig da (hvor langt hun er på vei) Uansett så ønsker jeg henne lykke til, og mange gode ønsker. Hun er virkelig ikke alene om å havne i en slik situasjon.

Skrevet

jeg fikk veldig sjokk. viste ikke hva jeg skulle gjøre, beholde eller ta abort. viste at hvis jeg beholdte så ville ikke barnet mitt få noen pappa.jeg fortalte til mine foreldre at jeg var gravid og mamma tok det kjempe bra og støtta meg hele veien, jeg har da to pappar en ste og bio pappa. pappaene min måtte ha litt tid på seg. bio pappa sa han ville jeg skulle ta abort siden jeg var alt for ung til å bli mamma nå.

jeg fant da ut at jeg skulle ta abort. jeg gråt mye ville ikke ta abort men hva kunne jeg tilby et barn?! som ikke en gang ville få en pappa.

jeg fant ut med litt tid at dette barnet skulle få leve og komme til verden. jeg gleda meg utrolig mye over den lille i magen.'

og fortelle til resten av familie syntes jeg var skummelt.

alle mente jeg var for ung men dem støtta meg 100% hele veien og det gjør dem ennå.

det gikk masse rykter men jeg er ikke en som bryr meg om det.

mista noe kontakt med en del venner. jeg fant veldig fort ut hvem som er ordentlige venner og støtter meg 100%.

når det gjelder skole så tok jeg et fri år. begynte å jobbe å tjente opp penger. flytta ned i hybelen som mamma leier ut. så jeg bor fortsatt samme hus som jeg har gjort hele livet. jeg må betale husleie på lik linje som alle andre som har bodd der må klare meg selv.mamma hjelper meg når jeg trenger det med avlasting.

går nok glipp av mye morsomheter som følger tenårings tiden.

er noen lørdager jeg skulle ønske jeg kunne være med venna mine ut eller på fest. jeg har gleda meg mange år til den dage jeg ble 18. lappen ut på byen osv. 18 årsdagen satt jeg hjemme med en sutrete baby. jeg har fått gått ut med venner to ganger etter babyen ble født han er 4 mnd gammel. men jeg savner heller ikke det fest livet. jeg møter venner med baby og syntes det er koselig og jeg elsker å være mamma=) har alldri angra på at jeg fikk sønnen min i så ung alder.

blei veldig rotete bare spør hvis du lurer på noe.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Et befrukta egg kan ligge i dvale i livmora da, så UL kan si at fyr 1 er faren, men fyr 2 kan ikke få den samme garantien.

Skrevet

Jeg gjorde samme bommerten med jentungen. Hadde sex med 2 stykker med kort tids mellomrom. Men likevel visste jeg hele tiden hvem som var faren, fra første stund. Sånt føler man bare. Men siden hun hadde siste mens 1 mai, og sex med han første 9 mai, så er detikke han som er faren. DET er jeg mektig sikker på. Man har EL ca 14 dager etter siste mens.

Skrevet

Det der var iallfall en dårlig grunn.. Det var jo en uke FØR de ble sammen.. Hun var jo ikke engang utro... Så jeg syns hun burde si det til han, og hvis han virkelig er glad i henne, så burde det ikke spille noen rolle hva hun gjorde før de ble sammen.. Jeg vet at både jeg og kjæresten min hadde sex med andre like før vi traff hverandre, men det var som sagt FØR. Jeg kunne jo ikke vite da at jeg skulle bli sammen med han.. Så hvis han går fra henne på det grunnlaget, så syns jeg ikke han er så mye å samle på i utgangspunktet.

Jeg skjønner dette er veldig vanskelig for henne. Men hun må føle på hva hun egentlig vil. Hvis hun har noe som helst lyst på dette barnet, så kan det hende hun kommer til å angre veldig hvis hun tar abort.

Men det er umulig å si hvem som er faren basert kun på når hun har hatt mens. Husk at sæden kan overleve noen dager. Så hvis befruktning f.eks skjedde 13.mai, så er det jo han første som er faren. Men da kan det jo også være det at det bare er litt unøyaktigheter, slik at befruktningen egentlig skjedde 15.mai, og da er det jo han andre.. Så den eneste løsningen her er DNA-test.

Ønsker henne masse lykke til! Jeg er alene med en baby nå, og det er tøft, men må man så må man, og da takler man det meste! :-)

Skrevet

Dette sto på terminkalkulatoren når jeg slo inn 1 mai.

Beregning av din termin er:

Antatt befruktning: 15.05.2007

Antatt termin: 07.02.2008

Fullgåtte uker: 6 uker, 6 dager

Fylte ikke inn noe på syklus osv da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...