Gå til innhold

Kan man unngå å merke spontanabort?


Lillegull2008&2010

Anbefalte innlegg

Jeg leser om alle innleggene hvor de har hatt spontanabort, og hvor de får vite at fostret har vært død lenge. Merker man ikke dette? Eller kan fostret dø åsså merker man det en stund etterpå med blødning å slik?

Man blir jo så nervøs. Er jo absolutt ingen ønskesituasjon for noen.

Er 6+1 idag og skal ringe legen min å høre om jeg får komme på 2 kontroll snart, selv om jeg regner med det blir lenge til neste ledige time. Håper de har ustyr som gjør at jeg kan høre hjertelyden. det hadde vært en lettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis man har en spontanabort, så merker man det garantert, da blør man og har veldig vondt.

Det du tenker på er en MA, eller missed abortion. Jeg vet ikke helt hvordan det kan skje, og det er egentlig litt merkelig at det går an.

 

Det er dessverre ikke mye jeg kan si for å trøste deg, det er fryktelig skummelt å være gravid de første ukene, men for de aller fleste (over 80%) går det jo bra! Innimellom kan man få inntrykk av at halvparten mister når man leser her inne, men det er bare fordi at man ofte trenger å si det til noen hvis man opplever en SA/MA. Hvis alle med friske svangerskap skrev innlegg om sine opplevelser, ville ikke det virket som at så mange mistet. Men sånn er det, det er godt å ha en plass å dele sorger og gleder på.

 

Et lite tips er å ikke lese de trådene som omhandler SA og MA hvis man er nervøs for det. Og snakke med legen din når du skal dit.

 

Lykkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en MA selv. Da hadde fosteret dødd i uke 8 men jeg begynte ikke å blø før i uke 13.

Kjente ingen ting så man merker det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...