Gå til innhold

Vil ikke ha pupp plutselig!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! I noen uker nå har lillegutt blitt veldig sint på puppen etter at han har spist noen minutter. Vet ikke hvorfor. Han har lagt på seg, så jeg tror jeg har nok melk. Har ikke pumpet for å sjekke da. Nå i dag har han plutselig ikke villet ha puppen. Blir kjempesinna når jeg tilbyr han. Han har vært veldig trøtt i dag også, så jeg vet ikke om det er det det er. Til vanlig når han er trøtt, pleier han å sovne ved puppen etter en stund. Han vil ha flaske, og nå er jeg redd han ikke vil ha puppen lenger. Er det noen som har noen råd eller erfaringer å komme med. Har lyst til å amme jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opplevde akkurat det samme som deg for to uker siden. Gutten min har tatt pupp greit men plutselig ville han ikke ha noe. jeg holt på å slite meg ut i en uke men begynte med flaske. Pumper melk men orker ikke alle måltider så det blir også mme. Han er nå fornøyd. Prøver jeg puppen kan det hende han tar litt men det er ikke nok. Stort sett blir haan bare grinete for hn vil ikke mere.

Skrevet

Huff, det er det jeg er redd for skjer her. Har lyst til å amme, det er jo så praktisk. Og i tillegg alle antistoffer osv. Vi får se hvordan det går. Takk for svar. Noen andre med erfaringer?

Skrevet

Det som er rart er at han vil ha pupp på natten, men første puppen når vi stod opp ville han ikke ha. Hjelp! Noen flere med råd?

Skrevet

Gå inn på ammedebatten. Der ligger det flere innlegg om brystvegring. Les tråden hvor det blir ropt på "Ellie83", hun har mange gode råd.

Her sliter vi med det samme for jenta på 5 mnd. Har pågått i ca 3 uker nå, og jeg begynner virkelig å bli sliten...vekta øker, så det er ikke noe problem sånn sett. Og jeg har mer enn nok melk. Tulla blir sur bare hun ser jeg bretter opp og tar frem puppen, selv om hun er kjempesulten. Som regel må vi holde på en stund før hun tar tak. Og da må vi som regel ligge i senga og ha det mørkt og rolig. Å sitte å amme kan jeg bare glemme. Det er for mange forstyrrende elementer. Hun er ikke noe særlig glad i flaske heller, så det er ikke så greit.

Det værste du kan gjøre er å presse gutten din til å ta puppen. Da blir det bare værre. Vent til han er skikkelig sulten, og sett deg på et rolig sted, gjerne med dempet belysning. Tilby puppen, og tar han den ikke, så vent en halvtimes tid og prøv igjen. Du skal se han tar den når han er sulten nok!

Jeg ville ventet med å gi flaske til du virkelig har prøvd en stund. For det kan hende han heller vil ha flaska når han først har fått det.

Gå regelmessig på helsestasjonen og vei, så du er sikker på at han ikke går ned i vekt. Helsesøster ba oss bare prøve og prøve, det er en periode rundt 4-6 mnd hvor mange babyer får litt brystvegring.

Ikke bruk parfyme eller parfymert bodylotion/såpe. Hvis du er svett, så tørk deg på brystet før amming. Du kan får resept hos legen på nesedråper som øker utdrivingen hvis du tror det kan være et problem at melka kommer for treigt.

Og det som funker best her: pass på å amme når babyen er trøtt og skal til å sove, eller når h*n akkurat har våknet!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...