Gå til innhold

hvis man får fødseldepresjon med 2 barn,kan det vere farlig å få nr 3 da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du står i faren og er sårbar for en ny depresjon etter fødsel. Det spørs jo hvor alvorlig depresjonene dine har vært og varigheten av de. Du bør overveie om et 3. barn og en evt. depresjon vil gå utover de andre 3 familiemedlemmene + den nyfødte og om familien er sterk nok til å klare dette en gang til. Synes du evt. bør søke hjelp i forkant/under graviditeten slik at du har muligheten til å ha forebyggende samtaler. Vet ikke om livssituasjonen din er forandret nå, slik at en depresjon er mindre sannsynlig. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger. Bare du vet hva som er rett for deg og din familie.

Skrevet

går på cipralex og har eit totalt forandra godt liv...under depresjonen var jeg i stand til å ta meg av hus og barn....

Skrevet

Jeg lurer også litt på det samme. Har bare ett barn jeg da, men vet ikke om jeg tør å få flere. Er 2,5 måneder siden jeg fødte. Startet på cipralex for snart 14 dager siden, har blitt litt bedre, men ikke helt bra.

Gikk det lang tid fra du startet med cipralex til du ble bra? Er så redd jeg aldri skal bli kvitt dette jeg...

Skrevet

Høres ut som du har et godt utgangspunkt! Jeg ville diskutert det med fastlegen min og evt fått en henvsning til psykolog. Jeg ville ha spurt om det var muligheter for oppfølging når du skal av cipralexen ved en graviditet. Så bra at at ting er bedre for deg:)

Skrevet

det tok 3 mnder før full efekt....:) jeg har det kjempe godt nå:)

er veldig glad og fornøyd med mine to,men har lyst på en liten til:)

Skrevet

Har du gått på cipralex lenge? håper jeg kan slutte med di etter noen måneder jeg da, litt redd for å bli avhengig av di

Skrevet

jeg hadde diagnose fødselsdepr m de to første, nå m nr 3 har jeg ingenting:)jippi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...