Gå til innhold

Anbefalte innlegg

trenger hjelp! det er nesten et år siden jeg fødte sist, men jeg hadde kraftig bekkenløsning i begge svangerskap.

i dag kom smertene som kastet på meg, men de er ikke som hverken prolaps (hatt to tidligere) eller bekkenløsning, men mistenker at det er en bekkenlåsning på gang.

noen som har tips til meg? klarer ikke å gå i det hele tatt, og det er jo ikke hjelp å få på denne tiden av døgnet, tenkte på osteopat i morgen, om de har akutttimer der.

HJELP!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9621491-bekkenl%C3%A5sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan desverre ikke hjelpe deg med mer enn å råde det til å prøve osteopat, kiropraktor el manuell terapeut. Hvis den første du kommer til ikke gjør noe som hjelper, bør du prøve en annen.

Kan du forklare forskjellen mellom prolaps, bekkenløsning og det du kjenner nå? Hvordan kjennes de forskjellige "tilstandene"? Var det slik at bena sviktet under deg el var de intense smerter el begge deler? Blir veldig glad for svar. Lykke til!

vært hos osteopaten min nå, og jeg simpelthen ELSKER den mannen!! skal tilbake på torsdag, dette var ikke bare bare å ordne opp i.. men nå kan jeg ihvertfall gå!!!!!!!!!

det som har skjedd er at de nederste (en eller flere) virvlene i ryggen har låst seg og dette i sitte/krum posisjon. (jeg kan krabbe opp trappa, og sitte krumbøyd uten smerte, men ikke stå og gå) og i tillegg har jeg nerver utenpå huden på ryggen, så det er vanskelig å komme til å få manipulert det.

skal forsøke å forklare forskjellen;

-prolaps; intens smerte nederst i ryggen (der prolapset var) og smerter ilende nedover i et eller begge ben, til tider nummen i fot og legg. ikke mulig å legge haken på brystet. må ligge eller gå, kan ikke sitte eller stå. det hendte og at benene ble borte under meg, og jeg falt.

-bekkenløsning; varme følelse, og en mer "dump" smerte følelse enn prolapsen, vondt i midten, så jeg trodde jeg skulle revne. smerter og ned i beinet ved bruk av hoftebelte eller slike hjelpemidler. god hjelp av krykker.

kan ikke bøye meg, eller bevege føttene ut til siden/fra hverandre, vondt å gå, men stivner og blir vanskelig å komme igang om jeg slapper av og hviler.

-nå; vondt i hele rumpa og ned i høyre ben, men lavere enn prolapsen og mindre skarp smerte og det følger ikke hele veien rundt bekkenet som ved løsning. best å skyve bekkenet frem når jeg går, eller gå med krum rygg, høyre benet får jeg ikke løftet, så jeg må dra det etter meg. vanskelig å puste samtidig som jeg går.

vet ikke hvilken av disse tre tilstandene som er værst..

håper det hjalp litt? bare spør om du lurer på noe, så skla jeg forsøke å svare deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...