Gå til innhold

Okei jenter, trenger hjelp! hvordan finne ut ringstørrelsen til en person i all hemmelighet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat fått i oppdrag fra sambo til ei venninne om å finne ut ringstørrelsen hennes. han ska fri.. det er jo så herlige nyheter, kjempegla på deres vegne. men samtidig lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal få til det?? vil være ordentlig diskre, ikke nesten. hu ska ikke ha en anelse når han gjør d, å endel av sjarmen er selvsagt at ringen passer..

så legg hodene i bløt å tenk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at han samboeren kunne fått fatt i en annen ring hun har og tatt den med til gullsmeden og funnet ut størrelsen?

Skrevet

Hva med å gå sammen i en butikk og se på masse ringer (ikke forlovelsesringer.) Prøve på og være skikkelig jentete.

Kommer liksom ikke på særlig annet.

Skrevet

Hmmm...

Si at du kunne tenkt deg en ny ring mens dere er på shoppingsenter. Spør om hun gidder å være med deg ned på gullbutikken.

D er bare på jakt etter en enkel ringsom vil se bra ut når du skal på fest om 2 uker (på liksom).

Begynn å prøve noen ringer i butikken. Klag over at du ikke vet størrelsen på fingeren din. Få gullbutikkmannen til å ta fram målegreiene. Og begynn å måle dine fingre.

Si at du er usikker på om du er den ene eller den andre størrelsen. Spør venninnen din om hva du bør velge. Den som kjennes litt stram ut eller den som kjennes litt løsere ut...

Be henne prøve fingermåleren for å sjekke om hun har samme problemet som deg, og om hun kan si noe om hva hun kjentes best ut?

Hehe... bare et forslag!

Skrevet

høres jo bra ut, men lurer på om det blir litt for.... ja... ulikt meg. har jo akkurat giftet meg selv, så fingeren er litt opptatt. hu har en ring som hu aldri tar av seg. går det ann å få tak i/låne sånn ringmåler noen plass mon tro? kunne jo prøvd å lurt den av henne å målt på et vis. kan jo ikke bli mistenksom av det.

Skrevet

Har ikke hennes samboer mulighet til å sette henne til noe klinearbeid :o) (maling eller noe slikt) Da kan han jo si at hun kanskje burde ta av ringen for ikke at det skal bli søl på den, også måler han bare tverrmålet (midt over)

Skrevet

Hva med å skryte veldig av ringen hennes, for så å spørre om å prøve den på? Så ser du hvilken fing den passer på hos deg, og går siden til en gullsmed og måler en ring som passer på samme fing?? Bør kunne gå.. Lykke til;-)

Skrevet

Hmmm, kan du ikke si at gifteringen er blitt litt for stor/for liten og at du må prøve en sånn ringmåler for å se om den må justeres litt?

Ellers så kan du spørre på en gullsmedforretning om sånn målesak.

Du kan jo også spørre om hun blir med å bade eller noe. Si at du mistet ringen din i vannet forrige gang du var å badet, og at det kanskje er lurest å ta den av siden du lette ganske lenge sist gang?

Hehe, og så tar du sjansen når hun ikke ser det :P

Ellers kan du spørre om du får se på/prøve ringen hennes siden du syntes den var så fin.

Finn ut hvilke av fingrene dine den sitter best på og måle den i etterkant?

Skrevet

Inviter henne over til deg for å bake, da må hun ta av ringen som hun alltid har på og når hun er på badet for å vaske av seg deigen da kan du slå til å måle den. legg den på et papir og sett strek inni. Så kan en gulsmed måle på papiret og så har du størrelsen...

Litt usikker om det virker i praksis men...

Alternativt så kan du kjøpe en del slike billig ringer i ulike størrelser og ha liggende når hun kommer over. Vis henne hva du har kjøpt og gramm deg over at de var for små eller for store til deg (alt etter om hennes finger er tynnere eller tykker enn dine) og så er det å håpe på om hun prøver de og finner en som passer henne perfekt;) Du må ha skrevet ned målene på de ulike ringene da så du bare kan si at hun kan beholde den som passet best sidne de ikke passet til deg...;)

Skrevet

takk takk, noen av forslagene her er jo geniale! dette må jo gå på et vis.. håper virkeli jeg får det til uten noen form for mistanke, vil så gjerne at hun skal bli overrasket. hun er heldivis ikke typen som mistenker sånt så lett. vet at ingen hadde greid noe lignende på meg.. lukter sånne ting tvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...