Gå til innhold

Noen som kan komme med tips ang. legging... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på et halvt år som hyler med engang hun blir lagt i senga på kvelden.. Eneste hun vil er og sovne på puppen... Det er så dumt...

Hun vet at når hun har fått på seg pysjen er det tid for å sove, og det vil hun jo absolutt ikke.. hun ilskriker... Jeg vet hun er trøtt og hun er mett...

Er jo så dumt å la henne sovne på puppen, men da sovner hun med engang.. ellers så kan hun skrike i timer..

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få henne til å sovne i senga ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at dette er svaret du antagligvis ikke vil ha, men:

Legg henne i sengen. Sett deg ved siden av henne. Syng og snakk rolig. Vær der for henne og fortell at hun skal sove nå. Ikke ta på henne eller hold henne i hånden. Syng og vær beroligende. Vugg gjerne litt om mulig.

Når du gjør dette blir barnet ditt sint. Det blir rasende på deg, men det føler seg ikke alene og sviktet, slik som det gjør hvis du lukker døren å går. Det å være sint er ikke en skadelig følelse for barnet, og kommer ikke til å gi barnet følelsen av svik, som kan få konsekvenser i voksen alder.

Jeg lover deg at om du gjør dette nå, kommer du til å spare deg for mye slit og strev. Jeg gikk i fellen av å holde barnet mitt i hånden. Han nærmer seg året nå, og fortsatt må jeg av og til holde i hånden. (Han har blitt mye flinkere nå da.

Hilsen meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...