Gå til innhold

Jenter, litt til hjelp.. hva er best å gjøre her nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg blande en liten teskje med grøt i en flaske med melk, og gi nurke den?

Blir ikke det en form for velling?

Eller bør jeg bare lage en porsjon me helt tynn og gi henne med skje...da et jeg jo ikke helt hvor mye hun egentlig får i seg...

Eller bør jeg lage den litt tykkere og bare puppe ved siden av.?

Hun har fått helt tyntflytende grøt med skje i to dager nå.. har bare gitt henne 5-7 teskjeer... Men jeg løper jo fortsatt hver time inn å ammer henne...

Tror dere det går greit og prøve en av di andre variantene jeg har skrevet her.

Prøvde å ringe hs idag..men hun var ikke der...så har ikke fått noen svar fra noen som vet...

Men her inne vet vel noen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja blir dom velling på en måte ja.. går helt fint det

Skrevet

Jeg ville økt mengden grøt (normal konsistens, kanskje litt tynn) gradvis. Noen skjeer ekstra hver dag. Hun trenger nok mer mat nå som hun er såpass stor. :-)

Skrevet

Trodde det var litt tidlig med velling jeg, men har ikke peiling altså. Ring heller helsesøster for råd! Hva med mme, så holder hun kanskje lenger uten pupp?

Skrevet

Etter 4 mnd anbefaler de ikke tilskudd av mme. Da skal man gi grøt som tillegg istedet.

Skrevet

Det har du jammen rett i! Hun er jo akkurat 4 mnd.:o) så det nå! Beklager!

Skrevet

Ja vi har prøvd oss me ei flaska mme på kveldan..men det hjalp ikke en tøddel.

Så starta vi me tynn tynn maisgrøt.. me skje. Men det va vanskelig for ho, og blei vel egentlig bare mer gris..ikke vet vi kor mye ho klarte å svelge av det heller.

Så no har vi gjort det uansett. Laga ei flaska me mme ( imårra blir det pumpa mm, men hadde ikke idag, og klare bare å pumpe ut kanskje 60 ml omgangen :( Blanda i ei bittelita skje me malt, og hadde ei teskje me grøt oppi. Ho drakk som bare det, og syns visst det va godt. Den e jo veldi tynn da. Men e litt redd for å lage den for tykk i starten.. Veldi usikker på det her me fast føde til knøtte.

Har og fått beskje om at man heller skal starte me grøt, enn å gi ekstra mme.. syns det e rart, men men, Æ har som sagt ingen peiling på det her. Håpe no bare det går bra. Får no se om ho kanskje sover to tima no, før æ må puppe i kveld. Kan takle anna hver time... E bare litt lei av HVER eneste time!

Ikke tar ho smokk heller, så det nytte ikke å lure ho me den heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...