Gå til innhold

Første gang hos jordmor i dag.

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg min første kontroll til jordmor,hun sa at hvis jeg ville så kunne hun lytte etter hjertelyden,men det var ikke garantert at hun fant den,enten var det for tidlig eller så kunne morkaken ligge foran og dempe lyden. Jeg visste å forhånd at det ikke var sikkert at hun fant den,så jeg hadde tenkt gjennom det før kontrollen,så jeg valgte å avstå,hadde sikkert bare blitt stresset hvis hun ikke fant den tiltross for at jeg visste at det var normalt.

Nå i helga har jeg endelig klart å slippe alle bekymringer,ett eller annet har bekymret meg siden jeg fant ut at jeg var gravid,så derfor avsto jeg fra muligheten til å høre hjertelyden. Hadde vært koselig å høre den,og hadde hun garantert meg at jeg fikk høre den så hadde jeg sagt ja. Men jeg følte ikke for å kanskje begynne å bekymre meg for en ting når jeg endelig klarer å slappe av. Var jo på UL på torsdag og da var alt i orden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9620549-f%C3%B8rste-gang-hos-jordmor-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du gjorde lurt i å si nei jeg. Og hvis du var på UL på torsdag så er nok Alt som det skal!:D Kjempeflott at du endelig har klart å slippe bekymringer. Har klart det jeg også, men det var etter UL i uke 9;) Nå kan du nyte resten av svangerskapet for fullt!:)

Jeg var hos jordmor for første gang på torsdag og fikk også tilbudet om å høre hjertelyden.Jeg takket ja,men hun kunne ikke finne den.Heldigvis har jeg babywatcher selv hjemme og fant den med en gang da jeg kom hjem,ellers tror jeg nok jeg hadde blitt en smule stresset ja.

Jeg hadde ikke takket nei til det...selv om jeg ikke fikk høre den i mitt første svangerskap hvor jeg hadde MA. Er jo gravid igjen i den 14.uka..var hos jordmor da jeg var 12+4.da kunne jeg høre hjertelyden:)helt fantastisk:)

jeg bestilte jordmor-time i går og fikk time i dag. Bare pga at jeg ville forsøke å høre hjertelyden. Har vært så bekymra den siste uka, og nå orka jeg ikke gruble mere. Er i uke 13+?. Vi hørte hjertelyden med en gang, det var helt fantastisk. Så nå krysser jeg alt jeg har og håper dette svangerskapet går bra.

Annonse

d er mye mer koselig hos jordmor synes jeg ;) jeg var hos henne i går,da min lege målet hjerte på 195 syntes d var litt vel høyt.så hun fant hjerte lyden med engang og den var på 140...så tok hun ul,så den lille er veldig aktiv...hun har et super gammelt apparat så d bråker en del..men man ser den lille ihvertfall...;)

hei jeg er mellom uke 14 og 15.jeg var med jordmor i går.hun hørte ikke etter hjertelyd fra barnet,hun sa det var for lite enda:(.jeg synest det var trist,hadde gledet meg til det,siden søstren min sa att det kom hun til og gjøre(de gjorde det med henne).Å hverken lege eller jordmor har målt magen min.Er det andre som har opplevd noe lignende?

Hei! HI her, jeg var 13+4 da jeg var til jm, så hun målte ikke magen min,det var sikkert for tidlig til det. Nå har jeg lyst til å kontakte jm etter helgen for å høre hjertelyd, føler meg ikke gravid og har mistet mange symptomer,men vet jo at det er vanlig også i den perioden jeg er nå.

Annonse

Jeg var hos jordmor for en og en halv uke siden, og det var sååå hyggelig å høre hjerteslagene til babyen. Det dunket noe voldsomt. Jeg har bare fått en liten bulk på magen, så man kan ikke se det skikkelig ennå. Men nå synes jeg faktisk magen kan begynne å komme! Jeg kjenner jo litt romstering inne der i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...