Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg lurer på hva som er forskjellen på 4 mnd middagsglass, og 6 mnd middagsglass. Er det næringsforskjeller, eller er det mest smak og konsistens det går på? Jeg har et overvektig barn som akkurat har rundet 6 mnd. Han får nå 4 mnd middagsglass til lunch. Bør jeg gå over til 6 mnd middagsglass nå, eller vil han legge fortere på seg av det? Han ble ammet i bare 2 mnd.
ScaryMama Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Forskjellen på 4mnd. og 6mnd. middagsglass er at det er flere ingredienser i maten. 4mnd. glassene er for det meste bare grønnsaker mens 6mnd. glassene har kjøtt i tillegg. Et barn blir som regel mer fornøyd og lettere mett hvis det får litt kjøtt, og metthetsfølelsen varer lenger. Det står næringsinnhold og kaloriinnhold på glassene sånn at du kan sammenligne. Men, hva mener du med at ungen din er overvektig? Er dette noe du selv mener eller hs eller hva? For dette er omtrent uhørt! Noen babyer er bare større enn andre og du må la barnet ditt spise til han er fornøyd og du må for all del ikke tenke på å slanke ungen din! Det er viktig at du gir han næringsrik mat og så lenge du unngår å gi han mye usunt så la han spise det han vil ha!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Det er ikke noe jeg mener nei, det er helsepersonell og HS som har avgjordt det. Vi er til masse undersøkelser på sykehus for om han kan ha noe feil med stoffskiftet eller noe. Jeg fullammet i 6 uker, og ammet med mme tillegg i tre uker til. Men gikk da over til bare mme. Han ble ikke mett, og han drakk langt over maksgrensen på mme per dag. Begyndte derfor tidlig med grøt og middagsglass, og han er TYKK.
ScaryMama Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Ok, jeg tror deg jeg! Kan jeg få spørre hva han veier og hvor lang han er? Men da bør du bare se på kaloriinnholdet på glassene. Det er nok bedre for han da å spise 6mnd. glassene men det er vel forskjellig næringsinnhold på de også tenker jeg så sjekk det også. Det beste er vel om du lager egen middag? Kok kylling eller fisk og mos grønnsaker til. Styr unna poteter, ris, pasta og ikke minst grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå